får ikke start, ikke kontakt med ECU. S4 AAN

Anbefalte innlegg

Kan noen hjelpe?

Starter slår inn, instrumenter og lys virker.

Bilen vil ikke starte og Vag-com får ikke kontakt med ECU.

S4 AAN fra 92

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

alle sikringene er hele?..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

JA alle sikringer er hele. Har fjernet Haltec ledningsnett og satt inn orginal motor med tilhørende ledningsnett.

Alt er er koblet på plass, etter beste evne. Kan noen hjelpe med hvilke stikker på Motronic pluggen som skal ha 12V og GND ?

Skal feks pinne 30, som er de grønn/svarte kablene, kunne ohmes som kortsluttet? Altså få "pipelyd" .

 

Kom med tips...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får man ikke kontakt med ECU via Vagcom hvis en sensor er gåen? tips

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På AAN ledningsnett er +12V supply på pinne #18 og 0v finner du på pinne #19,#24 og #30 ihvertfall

 

Ohmer du pinne #30 mot gods i bilen stemmer det at du får pipelyd og tilnærmet 0 Ohm

 

Edit, får du start om du triller bilen igang?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På AAN ledningsnett er +12V supply på pinne #18 og 0v finner du på pinne #19,#24 og #30 ihvertfall

 

Ohmer du pinne #30 mot gods i bilen stemmer det at du får pipelyd og tilnærmet 0 Ohm

 

Edit, får du start om du triller bilen igang?

 

 

Ok!

Har 12v på #18

Får pip på #19, #24, men Ikke på #30 Hva kan jeg ha gjort her da?? evt koble meg på og legge rett til chassis?

 

Får ikke bensin eller gnist.

Har testet pumpa, den virker. Nye plugger og moduler og coilrekke kommer fra en bil som virket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kommer ikke strøm til rele 208 virker det som... bensinpumperele

hva skal den lille pluggen ved siden av tilkoblingen til 208 releet ha av verdi?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pinne #3 gir 0v som trigger bensinpumpereleet, sjekk om den jorder når du drar på starteren.

 

Evt. se om du får start ved å trille den igang, feilsøkningen blir endel lettere om du får start.

Hvorfor jeg nevner det er for å se om det er rpm-sensoren eller hallgiveren som kan være gåen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis feks Hallgiver er defekt, vil man vel fortsatt kunne få kontakt med ECU med Vagcom?

Siden det ikke er bensin eller gnist, virker det som at hallgiver ikke gir signal til ECU, men tror problemet ligger i noe elektrisk før dette....!"#¤%%&&//(())=???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, men jeg tar ikke diagnosepluggen som det viktigste her, det er vel start du vil ha? ;)

 

Skulle du ønske å koble deg innpå så er det pinne #13 og #55 som er respektive L og K hvis du vil sjekke kommunikasjonsstatus

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bien starter ikke ved å trille den i gang.

#3 jorder når tenninga skrus på og når starter blir dratt i gang...

Det kommer strøm til diagnose pinnene, kan lese av feks ABS, men får ikke kontakt med ECU

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare legger frem info så vi får det på det rene..

 

Kamakselsensoren brukes for å få start når du vrir på nøkkelen, er denne ødelagt vil du ikke få start bare ved å vri på starteren, men du vil klare å få start på bilen ved å trille den igang.

RPM-sensoren er den som forteller ECU om å gi bensin og gnist til enhver tid, er denne defekt vil ikke ECU få signal om at motoren roterer og dermed heller ikke gi gnist/bensin.

 

Da ville jeg sjekket RPM-sensor.

Se også om du kan byttelåne en ECU som du vet virker, evt. få prøvd din ECU i en annen bil med AAN

 

 

Hvorfor jeg ikke tar diagnose så seriøst er at jeg også sliter med å få kontakt med ECU av og til, til tross for at min fungerer..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

DEn er god Chris!

Jeg skal høre med Trond Gundersen om han har en RPM-sensor å låne meg...

Har prøvd en annen ECU, ingen forskjell. Men kan jo prøve en tredje, evt om han vil prøve min.

 

Prøver i morgen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

at du ikke får kontakt med ecu via vagcom på disse kan være at diagnoseovergangen din kan være kaputt...

 

de du burde sjekke er om du får strøm på dyser og gnist!..har du ikke det så skrur du ned starteren å passer på at pinnen på svinghjulet er på plass,deretter kan du byne å teste veivposisjonsføler,turtallsføler,deretter hallgiver...hallgiveren er "bare" rundt 5000kr,så den er det ikke bare å kjøpe ny i mine øyne!..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

JEg har på følelsen at jeg har et dårlig jordingspunkt. skal ta å feilsøke litt i kveld før jeg bytter sensorer...

Cato nevnte at ECU fra 92 kan være vanskelig å få kontakt med via Vag-com, uten å ha noe forklaring på det. Slik var det bare.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spenning på pinne nr 27 ?

 

DEt kommer +12v fra tenning til #27 ja :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk bakstykke på tenningslåsen og, hadde mykje trøbbel med min før eg fant ut at det var den som var gåen. Fort å bytte om med ein som virker for å nett teste og;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

at du ikke får kontakt med ecu via vagcom på disse kan være at diagnoseovergangen din kan være kaputt...

 

de du burde sjekke er om du får strøm på dyser og gnist!..har du ikke det så skrur du ned starteren å passer på at pinnen på svinghjulet er på plass,deretter kan du byne å teste veivposisjonsføler,turtallsføler,deretter hallgiver...hallgiveren er "bare" rundt 5000kr,så den er det ikke bare å kjøpe ny i mine øyne!..

 

1000kr koster den om du bestiller fra http://seekpart24.com/bosch/sensor-ignition-pulse-232101020?c=100249

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk bakstykke på tenningslåsen og, hadde mykje trøbbel med min før eg fant ut at det var den som var gåen. Fort å bytte om med ein som virker for å nett teste og;)

 

Ok.... takk for tips

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallgiver er det samme som kamakselsensor? og rpm sensoren sitter på girkassen? er vel to av denne?

 

Til info så fikk jeg ikke start på min hverken på starter eller tauing når hallgiveren røk, og den røk plutselig, fikk ikke start etter jeg hadde fylt bensin en gang - veldig gøy å måtte trille bilen ut fra stasjonen: rolleyes

Men fikk kjøpt "ny" her på forumet for 600kr hvis jeg husker rett, med innbytte i den gamle.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det sitter 2 følere i en brakett på girkassa,den ene teller tenner på svinghjulet(rpm teller)

den andre får signal fra en pinne på baksisda av svinghjulet(føler for tenningstidspunkt)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.