Klonkelyd fremme ved venstre hjul? - A4 turbo quattro 1998

Anbefalte innlegg

Har leta litt på forumet med fant ikke helt det jeg var ute etter.. Bilen har i lengre tid hatt klonkelyder ved venstre frem hjul. Det kommer og går, men har vært nesten det hver dag jeg kjører i det siste . Troddeførst det var Ene drivAkslingen, den har blitt byttet siden Bilen stoppet engang. Den klonkelyden kommer ikke når jeg er så vidt borti bremsepedale . Noen som vet Evt hva det er? Har vært en og sett men da Selvfølgelig var ikke lyden der..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

A4?

Øvre bærearmer yttre ledd er første sjekkpunkt. Få noe til å dreie på rattet bitte litt frem og tilbake. Hold hånden over yttre bærekuler. Da kjenner du om det er slakke. Lyder kan komme selv om det er lite slakk også, så kjenn godt etter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Minner litt om den lyden jeg hadde. Skjer det særlig ved rattutslag til venstre og over dumper/ruglete vei?Jeg byttet bærebruer og lyden var der fortsatt Hos meg viste det seg at det var fjærskåla på fjærbeinet som var rustet og sank ned.

Kan være verdt å sjekke fjærbein/fjær og demper.:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jepp skal sjekke når jeg har fått kjøpt meg jekk og skal legge over til vinterdekk.

men synes det er rart at lyden ikke er der når jeg så vidt er borti bremsepedalen:S..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker noen skrev noe om løse bremseskiver kunne forårsake slik lyd.

Nylig skiftet bremse skiver?

Morten

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, en på forumet bytta de for meg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker noen skrev noe om løse bremseskiver kunne forårsake slik lyd.

Nylig skiftet bremse skiver?

Morten

Løse bremseskiver?

Hvordan får man til det??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han mener sikkert løse hjul., som da gjør at bremseskiva også er litt løs. Så når man bremser og legger skiva i klem, forsvinner lyden. Men jeg har stramma etter hjula til Vegard, det var ikke problemet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han mener sikkert løse hjul., som da gjør at bremseskiva også er litt løs. Så når man bremser og legger skiva i klem, forsvinner lyden. Men jeg har stramma etter hjula til Vegard, det var ikke problemet.

ja, men om man kjører med hjulboltene så slakke.... er vel en løs bremseskive det minste problem, sånn sett i betrakning til at hjulet er på vei til å falle av ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg får se på det bare jeg får kjøpt meg en jekk..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet bare at en løste dette med å skifte bremseskiver på bilen sin. Kan være han hadde

montert biltema sine, som han mente ikke var bra.

Morten

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bremseskiva kan være satt på skjevt .Og da oppstår det vibrasjoner som forsvinner når bremseklossene tar bort i skiva .Løsne på hjulet og rigle litt på skiva så ordner det seg .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problem etter bytte til biltema bremseklosser. Prøvde med de gammle klossene igjen så var lyden borte.

Nå etter jeg satt på klosser fra mekonomen har ikke problemet vært til stede lenger:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må du prøve med biltema klossene og se om lyden kommer igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Delene ble kjøpt hos nbs iallefall

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har vært og kjøpt meg jekk idag!=) og kan begynne se på problemet på mandag for i i helga blir det det ØL og Fm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare husk at begge hjulene må være i luften for at du skal klare og kjenne slakk.

Jekker du opp på bare en side, så spenner stabstaget opp kulene i forstillingen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare husk at begge hjulene må være i luften for at du skal klare og kjenne slakk.

Jekker du opp på bare en side, så spenner stabstaget opp kulene i forstillingen.

hehe okei, synd jeg bare hat en jekk da:(..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har lekka opp bilen men jeg jeg fant ikke noe med det første..

vridde litt på skiva, men det hjalp ikke.

hm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.