N75, hvordan er de forskjellige?

Anbefalte innlegg

Hei , har lest av feilkoder på bilen og fått opp at n75 er gåen.

 

Prøvd og søke men, er det noen som kan gi en forklaring på hvordan de forskjellige funker?

 

Mvh Marius

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som vet dette? :P

 

Spørs hva du mener med forskjellige? Hva som er forskjellen på H og J ventilen eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forskjellen på de forskjellige bokstavkodene, ligger i størrelsen på restriktoren.

Dvs H er den med størst åpning innvendig, og er derfor den som reagerer kjappest.

Legger ved litt bilder jeg har funnet på diverse steder.

boostcontrol.jpg

n75wgfvvag111-23.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha ! Men hvordan respons gir de forskjellige?

Er det ikke et par til bortsett fra h og j og?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som en liten tilleggsinfo, så skal en velfungerende N-75 ha en resistans på 25-35 Ohm, målt mellom polene. Greit å dobbeltsjekke før en kjøper en ny, for så å finne ut at feilen kan ligge noen andre steder. Snakker erfaring :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.