#1 Skrevet Oktober 17, 2011 Hei! Lurer litt på hvor mye disse 2.5tdi ble levert med av effekt? Tenker da på de som sitter i a6.. Sitter å vurderer litt en 2003 mod. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 17, 2011 180hk i 2003mod 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 17, 2011 Takk for lynkjapt svar hvor mange kw er det? Noe spesiellt jeg bør se etter når jeg evnt skal kjøpe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 17, 2011 132kw skal det være V6 tdi har mange såre punkt, dem mest kritiske er utslitte kammer og dieselpumpe som ryker...begge deler setter deg tilbake med mange høvdinger søker du på v6+tdi+kammer på forumet så har du litt kveldslektyre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 17, 2011 Det blir vel 133 kw? Ang 2.5TDI så søk på forumet, står flere tråder om det. Men det er vel hovedsakligt etter deg eg har lest kam og vippearmer du må sjekke på desse motorene?!? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 17, 2011 Offisielt fra Audi så er det 132kw 2.5 TDI 24v 2,496 cc (152.3 cu in) V6 2xDOHC 132 kW (179 PS; 177 bhp)@ 4,000 370 N·m (273 ft·lbf)@ 1,500–2,500 8.9 sec 221 km/h (137 mph) 1999–2005 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 17, 2011 okei, noen kjennetegn til f.eks slittekammre ? Leste og en plass, mener det var på forumet at tom. høsten 03 så kom det andre utgaver av kammer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 17, 2011 Ett godt råd når det gjelder disse: S-T-Y-R U-N-N-A !!! Såfremt du ikke har 30-40k liggende på lur til enhver tid til uforutsette reperasjoner (toppoverhaling, dieselpumpe, automatkasse, vannlekkasjer som tar knekken på abs hjernen i gulvet, mikrobrytere i dører som går bananas osv.) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 17, 2011 Ett godt råd når det gjelder disse:S-T-Y-R U-N-N-A !!! Såfremt du ikke har 30-40k liggende på lur til enhver tid til uforutsette reperasjoner (toppoverhaling, dieselpumpe, automatkasse, vannlekkasjer som tar knekken på abs hjernen i gulvet, mikrobrytere i dører som går bananas osv.) Gjelder dette alle 2,5 tdi eller kun de første som kom ut? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 17, 2011 Gjelder dette alle 2,5 tdi eller kun de første som kom ut? Generellt V6 motorene. De nyere med rullevippearmer varer vel lenger, men også disse ryker. Kombinasjonen automatgir og 2.5TDI er å be om trøbbel (spesiellt vanlig på 180hk AKE motoren), da daukjøring ikke smører toppen skikkelig. "Grisekjørte" eksemplarer med manuellgir varer lengre Gamle rekkefemmeren er mye bedre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 17, 2011 Generellt V6 motorene. De nyere med rullevippearmer varer vel lenger, men også disse ryker. Kombinasjonen automatgir og 2.5TDI er å be om trøbbel (spesiellt vanlig på 180hk AKE motoren), da daukjøring ikke smører toppen skikkelig. "Grisekjørte" eksemplarer med manuellgir varer lengre Gamle rekkefemmeren er mye bedre aha, okei.. Nei for den jeg har sett på har 180 hk og manuell kasse.. Så får vel egentli krysse fingene på at denne er kjørt litt hardere enn en med autolat kasse 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 17, 2011 jajajaja... kan være kostbart vedlikehold på disse... men langt ifra alle, skaffer du deg en der kammer allerede er byttet og oljeskift gjort oftere en longlife intervallet er kommer du etter all sansynlighet til å gå klar av kam problemet, i tilleg om man er lur å passer på at dreneringer ikke er tettet , slipper man vannlekasjer. disse vannlekasjene gjelder forøverig også alle andre A6 , sans også A4 og GARANTERT også passat, så på disse kan man også regne med skadd ABS /ESP modul samt komfort modul, vet om flere tilfeller av passater som har tatt inn vann også forøverig vet jeg også om tilfeller av nyere 1.9 tdi motorer med BETYDELIGE påkostninger. Så ja, 2,5tdi er ingen suksess maskin mtp rep kostnader, men jeg mener det er noe dramatisert, og man glemmer bort at også andre modeller har behov for reperasjoner. Mitt råd: skal du ha en bil med minst mulig reperasjonskostnader: kjøp nyere bil med garanti 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 17, 2011 Mitt råd: skal du ha en bil med minst mulig reperasjonskostnader: kjøp nyere bil med garanti Eller kjøp noe annet enn VAG 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 17, 2011 Hvis motorkoden begynner på B er det en med forbedret topp. Jeg kan ikke huske og ha lest en med kam problemer med B i motorkoden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 17, 2011 Hvis motorkoden begynner på B er det en med forbedret topp.Jeg kan ikke huske og ha lest en med kam problemer med B i motorkoden. BAU eller BAH du tenker på? Disse ble var vel noen av de siste levert på 4b chassi. Og er vell heller få som er levert med disse, de mest kjente er AFB 150hk og AKE 180hk.. Men med tanke på noe skille hvor det blir gode kammer så er det faktisk ikke noe fasitsvar på dette da det er en glidende overgang på dette. Hvis noen sitter på eksakt info om det er en spesifikk produksjonsdato så takker jeg gjerne for info, men tror ikke noen klarer skaffe slik en info desverre. Har sendt en del mailer ned til tyskland og ingen kan gi meg et bra svar utenom en glidene overgang som nevnt tidligere.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 17, 2011 BAU eller BAH du tenker på? Disse ble var vel noen av de siste levert på 4b chassi. Og er vell heller få som er levert med disse, de mest kjente er AFB 150hk og AKE 180hk.. Men med tanke på noe skille hvor det blir gode kammer så er det faktisk ikke noe fasitsvar på dette da det er en glidende overgang på dette. Hvis noen sitter på eksakt info om det er en spesifikk produksjonsdato så takker jeg gjerne for info, men tror ikke noen klarer skaffe slik en info desverre. Har sendt en del mailer ned til tyskland og ingen kan gi meg et bra svar utenom en glidene overgang som nevnt tidligere.. Ja, en motorkode med B. Mange av 2003 modellene og oppover har en med B, min gamle 2001 var en AKE 180HK. Vet det finnes en 155HK som en fikk med facelift og FWD i A6, men den er ikke en ny-i-norge-solgt-bil, ei heller hvilken motorkode den har. Gikk inn på mekonomen med en 2004 modell jeg fant på finn.no, den kom opp med dette: AKE/BAU/BDH, så det gjelder å sjekke akkurat den bilen du ser på med Møller f.eks. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Oktober 17, 2011 mekonemen er ikke serlig oppdatert hva gjelder motorkoder, så ville ikke helt stolt på det nei, men de nye rullevippene kom vel høsten 2003 mener jeg å huske å ha lest, Bilen min har vel fra mars 2003 mener jeg å huske og har ikke rullevipper. men min har bytta kammer for 60 000km siden og kjørt regelmessige olje skift siden det, så er ikke slitasje å se på min ivertfall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Oktober 18, 2011 mekonemen er ikke serlig oppdatert hva gjelder motorkoder, så ville ikke helt stolt på det nei, men de nye rullevippene kom vel høsten 2003 mener jeg å huske å ha lest, Bilen min har vel fra mars 2003 mener jeg å huske og har ikke rullevipper. men min har bytta kammer for 60 000km siden og kjørt regelmessige olje skift siden det, så er ikke slitasje å se på min ivertfall Nei, derfor har de helgradert seg med å skrive alle tre mulighetene, er bilen din produsert rundt årsskiftet 2002/2003 da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Oktober 18, 2011 ...så er ikke slitasje å se på min ivertfall Har du hatt av toppdekslene? Er i bakkant kamlobene slites først og de ser du ikke gjennom oljepåfyllinga 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Oktober 18, 2011 Har du hatt av toppdekslene? Er i bakkant kamlobene slites først og de ser du ikke gjennom oljepåfyllinga Skjønner ikke hva de snakker om slitasje.. Gikk ikke den a6en vår 300 000km på samme kammer ca? 98mod AFB.. Hehe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Oktober 18, 2011 Skjønner ikke hva de snakker om slitasje.. Gikk ikke den a6en vår 300 000km på samme kammer ca? 98mod AFB.. Hehe.. Gjor jo det, mem den lå mye på høyt turtall når jeg hadde den (215k-288k) og jeg bytta olje 4 ganger i året vippearmer begynte vel å ramle ut på 305k... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Oktober 18, 2011 Gjor jo det, mem den lå mye på høyt turtall når jeg hadde den (215k-288k) og jeg bytta olje 4 ganger i året vippearmer begynte vel å ramle ut på 305k... Hehe, jepp.. Konklusjon: Kjøp en som er raukjørt over 2500omdr og hyppige oljeskift så er du safe! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...