starteren stopper ikke når motoren har startet

Anbefalte innlegg

har et problem med starteren min.når den har stått litt så starter den fint og null problem.men skal jeg starte den når den er varm så er det nesten umulig å få innslaget til å gå på plass igjen...startermotoren fortsetter og gå.selv etter jeg har skrudd av tenningen.

etter mitt lille våte uhell så kan det gjort noe skade på den? sitter det et relee noe sted man kan sjekke?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørst om ikke den starteren ble full av vann. Ville tatt den ut jeg og plukket den fra hverandre, rengjort og smurt den på nytt. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørst om ikke den starteren ble full av vann. Ville tatt den ut jeg og plukket den fra hverandre, rengjort og smurt den på nytt. :)

har vurdert det men siden jeg ikke kan skru seelv og det er såpass komplisert jobb så håpet jeg det kunne være noe annet...

går det ann å løsne bare starterhuset på starteren og blåse litt med trykkluft eller noe sånt tru..så jeg slipper å demontere hele fronten,av med intercooler og dynamo +++ bare for å få den ut?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som vet hvor releet sitter henn?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å google etter en sprengskisse, ligger de underligste ting på nettet:)

Edit: Har du forresten sjekket bensinfilter/bensinpumpe? Tittet litt på nettet, litt uspesifisert det problemet ditt men koster lite å bytte ett bensinfilter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å google etter en sprengskisse, ligger de underligste ting på nettet:)

Edit: Har du forresten sjekket bensinfilter/bensinpumpe? Tittet litt på nettet, litt uspesifisert det problemet ditt men koster lite å bytte ett bensinfilter.

har googlet siden kl 13 igår..finner svært lite..funnet noe om s4 men ellers så er det lite..sjekker alltid der før jeg spør her inne:)

bensinpumpa og filteret er nytt..har deet noe med starteren og si a?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

problemet spessifikt forklart er at bilens innslag på starteren ikke går på plass igjen..den prøver fortsatt og starte bilen mens motoren går og jeg får ikke stoppet den før jeg tar ut batteriet.når den er kald så henger den ikke så fælt..bare ett sekund eller noe sånt..virker som om noe inni starteren har irret eller noe så tingene inni der henger litt igjen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, kom over en forumpost hvor en hadde nogenlunde samme problem som deg så det ut som. Der ble det foreslått bensinfilter/bensinpumpe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, kan ikke skjønne virken sammenheng det skal ha? :S

Ut fra basic kunnskap om elektrisitet og vann tror jeg ikke du har annen mulighet enn å få ut starteren, demontere og rense:/

Virker jo som det er noe som har irret i innsalget som du sier.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Startrele/bendix/innslagsreleet er den samme enheten som er en del av starteren, den lille runde enheten over den store motoren på starteren.

Det kan hende det er et rele i tillegg mellom tenningsbryteren og den lille plusskabelen inn på startreleet, men jeg tviler.

Starteren er en relativt tett enhet utvendig, men jeg lurer på om det er et par små hull som du kan forsøke å blåse trykkluft inn gjennom. Neste steg uten å skru kan være å kjøre varmluftsvifte rett på starteren et par dager, bare pass på at bilen ikke tar fyr.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med tanke på at du hadde et litt uheldig møte med det våte element, så ville jeg ha tatt ut starteren og smurt opp innslagsakslingen først som sist. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, kan ikke skjønne virken sammenheng det skal ha? :S

Ut fra basic kunnskap om elektrisitet og vann tror jeg ikke du har annen mulighet enn å få ut starteren, demontere og rense:/

Virker jo som det er noe som har irret i innsalget som du sier.

lyst til å prøve kristian?du var jo flink med vann og sånn sist og har det tydeligvis i fingrene siden du fikk motoren til å squirte over 10meter hehe: rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Startrele/bendix/innslagsreleet er den samme enheten som er en del av starteren, den lille runde enheten over den store motoren på starteren.

Det kan hende det er et rele i tillegg mellom tenningsbryteren og den lille plusskabelen inn på startreleet, men jeg tviler.

Starteren er en relativt tett enhet utvendig, men jeg lurer på om det er et par små hull som du kan forsøke å blåse trykkluft inn gjennom. Neste steg uten å skru kan være å kjøre varmluftsvifte rett på starteren et par dager, bare pass på at bilen ikke tar fyr.

våt audi som tar fyr hehe..neeida..den blir jo jævli varm siden den sitter inntil turboen så kanskje vannet i deen fordamper og gjør ting værre og at det er derfor den kødder når den er varm..tenkte å spraye masse elektrorens i den hvis jeeg finner noen åpning å spraye inn i.

et rele sitter vel mellom tenningen og på vei ut i motorrommet..burde vel sitte en sikring et sted også?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, har egentlig nok å skru på fortiden... Min egen bil står bla uten forstilling:p men om du ikke har får orden på det kan jeg sikker se på det ettervert;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, har egentlig nok å skru på fortiden... Min egen bil står bla uten forstilling:p men om du ikke har får orden på det kan jeg sikker se på det ettervert;)

såpass..jeg må nok fikse det kjapt som f da jeg nesten ikke får brukt bilen og det begynner å bli vanskelig og kjøre unger på skole og i barnehagen og lignende..derfor jeg lurte på om dt satt noe sikring eller relee noe sted så kunn jeg nappe ut det hver gang den var kranglete:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt det samme problemet. På 2 helt forskjellige biler. Morris Marina og VW Golf 1. I begge tilfellene var området bak drevet og innslagsmekanismen fullt av dritt. Som prøvde å blokkere bevegelsen.

Plukk ut starteren gjør rent. Og som noen sa, er det lurt å smøre der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt det samme problemet. På 2 helt forskjellige biler. Morris Marina og VW Golf 1. I begge tilfellene var området bak drevet og innslagsmekanismen fullt av dritt. Som prøvde å blokkere bevegelsen.

Plukk ut starteren gjør rent. Og som noen sa, er det lurt å smøre der.

haff...kjipt at det er sååå mye jobb å ta den ut..møller bruker 4.7 time på det og en som ikke kan skru fra før får det aldri til vettu:o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mellom batteriet og kobling 30 (+12V) på innslagsrele sitter det ikke noe rele eller sikring.

Jeg ville også sjekket ut strøm fra elektrisk del i tenningslås. Selv om det virker veldig logisk at trøbbelet ligger i innslagsrele pga vann, så kan det være andre ting som lurer deg.

Det virker litt rart at det kun er heng i innslagsrele på returen og ikke når den skal slå inn??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.