Død abs og bremse forsterker på G G60.. HJELP..

Anbefalte innlegg

Noen som har ider til feil søking? ABS lyset lyser og "bremse forsterker" er helt borte på min 90mod Golf G60. Blir slitsomt og tråkke på den harde pedalen.

Noen som vet hva det kan være? Har litt lite erfaring med abs's på gulfen.. :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg plukka ut pumpe og hjerne (igrunn alt) fra en 1987 Syncro (1.8GL) om du trenger deler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg plukka ut pumpe og hjerne (igrunn alt) fra en 1987 Syncro (1.8GL) om du trenger deler.

Hei Sverre Andre..

Skal ta en titt i morgen. Har ikke peiling på hva som kan være galt og har ikke lyst og kjøpe noe før jeg vet hva som er gåen.

Vet ikke om det er mulighet for og måle noe for og finne feilen.

:(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert den elektriske pumpa som har tatt kvelden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert den elektriske pumpa som har tatt kvelden.

Hei..

Er det noen mulighet for og skjekke dette? Ca. pris på pumpe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei..

Er det noen mulighet for og skjekke dette? Ca. pris på pumpe?

ca 1200 Euro koster pumpen.. i tyskland. Sats på å finne en brukt du :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grunnen til at bremsepedalen er så hard ligger vel i bremsekraft fordeleren, den drives jo av vakum fra motor. Sjekk slangen som går innpå den, det skal sitte en tilbakeslagventil på den slangen, sjekk at den funker og at det ikke er noen lekasjer her. For du skal vel ha normale bremser selvom ABS sentralen slutter og funke, selvfølgelig uten ABS funksjonen, men pedalen skal føles normal ut i allefall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grunnen til at bremsepedalen er så hard ligger vel i bremsekraft fordeleren, den drives jo av vakum fra motor. Sjekk slangen som går innpå den, det skal sitte en tilbakeslagventil på den slangen, sjekk at den funker og at det ikke er noen lekasjer her. For du skal vel ha normale bremser selvom ABS sentralen slutter og funke, selvfølgelig uten ABS funksjonen, men pedalen skal føles normal ut i allefall.

Hmm, sier noe dær ja. Skal få skjekket dette. Men hvis pumpa er gåen så har jeg vel ikke no bremsekraft? Og dær av lys i ABS? Kjenner at det "banker" i pedalen når jeg trøkker den har inn så noe skjer det med ABS'n.

: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, sier noe dær ja. Skal få skjekket dette. Men hvis pumpa er gåen så har jeg vel ikke no bremsekraft? Og dær av lys i ABS? Kjenner at det "banker" i pedalen når jeg trøkker den har inn så noe skjer det med ABS'n.

: rolleyes

Grunnen til at det lyser i ABS systemet ditt kan være mange, men mest sannsynlig er det en føler som er deffekt, og når varsellampen lyser er ABS bremsen ute av funksjon, men du vil ha bremser som normalt med full bremsekraft men dog uten ABS funskjon. Så grunn til at du kjenner at det "banker" er nok tegn til skjeve bremseskiver. (Bruk 2 sveisetenger ved at du blender slangene bak, 1 på hver side, kjør en runde, så finner du fort ut om det er foran eller bak skivene er skjeve. Forsvinner pulseringen fra pedalen mens du har blendet bak så er det skivene bak som er skjeve, men hvis det enda er pulsering så er det skivene foran som er skjeve.)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finner ingen vakumslange fra motorn som går til "bremseboxen"

Som ca. hvor går den fra og til? Lukter svidde gryn og verksted hær.. : bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ABS har elektrisk pumpe, og dermed ingen vakuumslange.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det kun dette som har konka ut? eller er vindusviskere og varmeapparat og borte, i så fall er det ikke uvanlig at releet( som er felles for disse) tar kvelden..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om dette er så mye til hjelp (har egentlig lite peiling på dette systemet), men på Golfen min hadde jeg noe av de samme symptomene. Feilen var noe så banalt som et brudd i ledningene som er koblet til oppå bremsevæskebeholderen :confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har egentli ikke så mye med ditt problem å gjøre men om du vil sjekke om en sensor har tatt kvelden er det bare å koble den av, (følg ledningen et lite stykke så finner du en connector) der måler du med et voltmeter mens du spinner det aktuelle hjulet rundt hem håndkraft, du skal da se rundt en volt på meteret.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker og bukker folkens.. Da har jeg mandagens skjekkliste klar.. :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme bil og modell og jeg sliter akkuret med det samme nå... Når jeg pumper opp bremsen og skrur på tenninga beveger den seg ørlite grann inn... ett lite klikk liksom... noen som kan forklare hvordan man tvangskjører den... litt slitsomt å måtte bremse så hardt... Noen som vet nr på rele't????

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tydligvis samme problem på alle med abs :P har nesten samme sjøl.. der virker den fint til jeg har kjørt i 5min da lyser abs lampa å abs'en er vekke..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk rele'er og sikringer,,, sikringene til abspumpa sitter oppå sikringshoder'n... Byttet dette og det var løsningen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.