#1 Skrevet Oktober 18, 2011 (endret) Da vurderes bilen solgt pga. flytting og skolegang. Kan også selge motor separat ved interesse. Bilen er ombygd fra 20V sugemotor til nybygd AAN 2.2t 20V. Er en 1989 modell gått 220k km. Motor litt over 100k km. Bilen er pr. dags dato komplett med lykter som manglet i front, en 100% fungerende motor med ferdig map, mappet på landeveg, og ellers alt teknisk i god stand. Vanskelig og si hk, men er vel noe rundt 400-450hk. Dette pga. liten turbo som jeg klarer å tømme allerede rundt 1.3-1.35bar pga. ville kammer og påkostet topp. Kjører nå på 1.2bar. Spinner rett på turtallsperra i både 2 og 3 gir ved våt veibane Motor bygd for rundt 900hk. Bilen skal ikke på eu-godkjenning før mars 2013, så her har dere en morsom gatebil med skilt i lang tid. Skal heller ikke være noe problem å få godkjent den igjen med litt kontakter eller lettere modifisering. Jeg tenkte meg noe rundt 130.000,- for den. Motor er vel lagt i rundt 150k, bil med alt som har blitt skiftet, sikkert 80k, så som de fleste andre med audi og stor motor, blir det et stort tap. Har også en haug med goddeler liggende som kan kjøpes med ved interesse. 6 trinns 01E kasse, RS2 drivakslinger, forkorta mellomaksling, etc. etc. Alt for mye og skrive her, men har informasjon om det meste angående motorbygg og nye deler til bil\motor, samt dunger med kvitteringer. Bare kom med forespørsel så skal du få det du trenger. Kontakt på pm ved interesse. Prosjekttråd fra start til slutt: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=208888&page=1 Litt info om motor: '97 AAN Blokk og Topp ( Under 100.000km før bygging..) Hele bunndelen er balansert med alt bevegelig av Jahrmann Motor. Borret 81,5mm med NYE Mahle Stempler og Ringer 2010 6/10 klaring Eagle H-profil Råder ARP Rådebolter Blybronselager Forsterket Reimhjul på Veiva " 034's Super Torque Topp Portet hos EBB Flowtech, Innsug og eksos side. Nye ventiltetninger, org. ventiler. Harde ventilfjører Jonus "Billet" kammer ( Drag Kammer, ekstrem gange og enorm flow) Forsterket kamkjede. Wagner/034 Motorsport snudd innsug som er lett portet. RS2 Ståltoppaking RS2 Vannpumpe ContiTech Regreim CP Service grenrør med T4 Flens og org. WG uttak Turbonetics Super T60-1 Q-Trim aksel Ar68/Ar58 T4-Flens( 600hk max) 4" compressor side og 3" eksos ut V-Bånd. VEMS Datasprut med eget ledningsnett ferdig individuelt mappet 034 Motorsport Bensintrykksregulator ( Justerbar ) 5x680ccm Dyser 3" soppfilter Jonus WG fjør 3B/7A Svinghjul som er lettet Zinter 4puck clutch plate Sachs Race Engeering 1000NM trykkplate ( UDØDELIG ) LSD Høyeffektscoiler (brukes på VEMS sin 2000hk dragbil) 034's Motorfester Inline "Motorsport Spec" Oljecatch tank ( Custom ) Mobil 1 5-40W Olje ( Helt siden nybygg ) 3" Downpipe med keramisk bandasje Nybygd 3,5" eksos fra DP og ut bak. 2 x spesial potter til S2 med off-center inn og utgang, grov men dempet lyd. Dynamo 120A Bosch Nydesignet oljeflens i stål på toppen av sandwichadapter. + Alle pakninger, lager osv er skiftet i motor. + ALLE skruer på motor er kjøpt nytt på Møller ! + Alt som ikke er nytt av deler, er overhalt og lakkert/malt på nytt. + en GOD del arbeidstimer. Motor bygd for betraktlig og har potensiale for mer effekt, flaskehalsen er Turbo, selve motoren er dimensjonert for 900HK ( Råder ) og 1000NM (Clutch ) Forventet effekt i dag : 400-450HK@ 1,2bar ( IKKE BENKET ) Motoren er bygd mest mulig OEM, dvs. orginale sensorer og er ikke kastet sammen, her er det tenkt cleent hele vegen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 18, 2011 Coupe ser det ut som:)? Noko negativt me bilen eller er den strøken/bra stand? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 18, 2011 Hei Frank, Venstre forskjerm må rettes litt og lakkeres opp igjen. Det samme må den originale RS2 fangeren som står på. Forrige eier kjørte borti en murkant i tomgangsfart og bøyde forskjerm litt inn, vart derfor kjøpt inn ny frontfanger som er lakkert opp igjen i litt feil hvitnyanse. Foruten dette var den hellakkert sommeren 2010, og ser veldig bra ut. Skadene er små, og delene ser egentlig nesten like fine ut foruten noen små striper der lakken har sprukket. Utenom dette skal både motor, gir, understell og elektrisk nå være i god stand. Er meget frisk og sprek i forhold til en standard motor med "380" og "420" kit. Er jo gjort alt med motor, så skulle bare mangle 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 13, 2011 (endret) Innpakket i garasje for vinteren Bumpetibump! Lagt til etter 4 dager 3 timer: Mulig innbytteforslag i ny Yamaha R6. Kan gå innen et par uker! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 25, 2011 Er interessert i 6trinns kassa, da jeg trenger ny på nyåret til min S4 C4. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 25, 2011 Er interessert i 6trinns kassa, da jeg trenger ny på nyåret til min S4 C4. Spørst hva du vil gi da jeg i utgangspunktet skal flytte den over i salgsbilen?!? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 6, 2012 Mhm, mykje om å gjere for å få denne godkjent som S2? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 6, 2012 Mhm, mykje om å gjere for å få denne godkjent som S2? Jeg er usikker på om biltilsynet godkjenner ombygging av 90 lenger? Har fått inntrykk av at du må en del år tilbake for å få godkjent en slik ombygging? Ellers tror jeg det kun er litt interiørdetaljer, samt 5 bolts nav som skiller denne fra en S2 pr.dags dato. Eventuelt bygge om utvendigt på motor til originalt eller begrense effekt med sprutet. Correct me if I`m wrong 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 24, 2012 Hatt noen interessenter siste 2 ukene, + tilbud om noen innbytter. Som sagt, må ikke selge, så salgsprisen står jeg ved. Og det er den verdt også. Så kom med fornuftige bud om du er interessert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 26, 2012 Bumpetibump 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 20, 2012 (endret) Bumpetibump Innbytte i nyere MC er av interesse da bilen ikke kan brukes i borettslaget der jeg bor i Bergen grunnet 10 heftige fartsdumper opp til leiligheten. Nyere R6, R1, GSX-R 600-750-1000, ZX6R,ZX10R, CBR600,CBR 1000. Supermotard med litt kubikk eller S2-S4-S6 med eventuelt mellomlegg. Kom med forslag Kjedelig og ha en bil man ikke kan bruke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 20, 2012 (endret) Bumpetibump Innbytte i nyere MC er av interesse da bilen ikke kan brukes i borettslaget der jeg bor i Bergen grunnet 10 heftige fartsdumper opp til leiligheten. Nyere R6, R1, GSX-R 600-750-1000, ZX6R,ZX10R, CBR600,CBR 1000. Supermotard med litt kubikk eller S2-S4-S6 med eventuelt mellomlegg. Kom med forslag Kjedelig og ha en bil man ikke kan bruke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...