Anbefalte innlegg

1. Sitter dysene i toppen ved siden av plugghettene? Ser ihvertfall slik ut, men litt usikker.

2. Kan dyse-rens få renset dynsene for koksing og drit?

 

Motoren har litt dårlig komp, bruker olje og går ræv når den blir varm. Mistanken ligger helt klart på dysene, da disse er tilkokset. Så igrunn står jeg nå mellom å få bytta det som gjør at bilen går så ræv når den blir varm, eller hive ut hele motoren og hive inn en annen.

 

 

På forhånd takk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjelper værtfall ikke på kompen å bytte/rense dysene :L

Tror nok heller det er ventiltetninger, stempelringer osv som gjør at den bruker olje.. som deretter soter igjen ventilene :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koble den opp med Vag-Com, så er det kansje lettere å finne feilen. Byttet bensinfilter før?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt VAG-com. Dysene er tilkokset. Kompen veit jeg ikke blir bedre. Har en annen motor stående, men er såpass avhengig av bilen at den må bli byttet i juleferien eller noe. Ventilene tikker litt, så mulig det er noe der. Stempelringer kan jeg garantere er slitt pga. noe dårlig komp. Nettopp derfor jeg spør hvor dysene sitter, eller hva som kan rense dem. Er 99,99% sikker på at dem er ganske sota og kokset igjen, noe som merkes når bilen blir ordentlig varm.

 

Ikke byttet besnsinfilter nei, kanskje jeg bør gjøre dette? Hvor sitter det isåfall? :P

 

 

 

Her er diagnosetesten: Lambdaen er forresten byttet! Aner ikke hva som kan være galt med bensinpumpen, siden det funker helt fint så vidt jeg vet? Med mindre denne gir mindre bensin etter å ha kjørt i ca. 20-30min og motoren blitt varm. Trykkregulator veit jeg da pokker hva er....

 

Side 1:

00522 027

Føler for kjølevæsketemperatur

Urealistisk signal

 

00537 018

lambdaregulering

Øverste Anslagsverdi

Sporadisk feil

 

00635 037

Oppvarming av lambdasonde foran kat.

Defekt

Sporadisk feil

 

 

Side 2:

Når jeg så leser av kontrollplan (1-3) kommer dette opp på både 1 og 3:

01 - Motorelektronikk - (00635) Oppvarming av lambdasonde foran kat. defekt

- Z19 - Oppvarming av lambdasonde

 

01 - Motorelektronikk - (00537) lambdaregulering - Øverste anslagsverdi

- Trykkregulator

- Drivstoffstank tom

- G39 Lambdasonde

- G6 Bensinpumpe

- Innsprøytningsventiler tilkokset

 

01 - Motorelektronikk - (00522) Føler for kjølevæsketemperatur urealistisk signal

- G62 Føler for kjølevæsketemperaturføler, elektrisk feil.

 

 

Bare sånn at det er klart, så har jeg svært lite erfaring med å skru bil. Men jeg har ikke noe problem å skru og bytte deler så lenge jeg får forklart hvor de sitter, og ting man må være OBS OBS på. Generell forståelse rundt det å skru har jeg, så det svikter ikke der :P Problemet er heller at jeg ikke aner hvor ting sitter, så det er greit å få en pekepinn hvor jeg skal leite.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.