Fysisk mulig å få innsiden av frontruta helt fri for vaskemerker v/ lav sol og dugg?

Anbefalte innlegg

Jeg har ett dilemma og det er å få innsiden av frontruta helt ren som ny. Men jeg har enda ikke fått det til. Jeg har vært nære, men ikke fått plettfri rute. Enten så henger det igjen litt rester fra mikrofiber kluten ved avtørking, eller så får jeg vaskemerker som synes ved lav sol og dugg. F.eks nå som det er kaldt ute.

 

Om vinteren sliter jeg med i f.eks firmabilen at det blir is på innsiden av frontruta. Herregud så irriterende.

 

Så om noen klarer å vaske en frontrute på innsiden helt fri for div. så skal han få 500kr for jobben om han/hun deler tipsene. Hehe!

 

Jeg regner med det er en kombinasjon av vaskemidler og avtørking osv..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Scholl Ice gel og Torky.

Beste komboen jeg har prøvd. Viktig å spraye direkte på papiret og ikke på ruten, med mindre den er utrolig skitten.

Normalt skitne ruter blir helt rene om du sprayer på papiret og gnukker på glasset til det er tørt. Deler frontruten normalt i tre like store deler.

 

Buff over til slutt med en bit helt ren og tørr Torky.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Scholl Ice eller Scholl Shine og lofritt "rutepapir" fungerer utrolig bra..

Jeg har 2 ark i den ene hånden som jeg jobber ut med og 3 ark i tillegg som jeg polerer tørt med..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det viktigste med all rutevask er hvertfall å polere det helt tørt til slutt med skikkelig papir, så kan du nok bruke jif universal og.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Scholl Ice eller Scholl Shine og lofritt "rutepapir" fungerer utrolig bra..

Jeg har 2 ark i den ene hånden som jeg jobber ut med og 3 ark i tillegg som jeg polerer tørt med..

 

Eller nylonvask som lukta og fungerte mistenkelig likt det derre Scholl greiene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bruker alltid avispapir på ruter. Striper ikke og loer ikke :)

 

Sent from my HTC Desire S using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Avispapir og rent vann er ikke dumt nei :) Ellers bruker jeg scholl ice, fungerer bra på både innside og utside av rutene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker avispapiret i lag med wurth rutetens, funker fjell

 

Sent from my HTC Desire S using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jif universal og torky funker knall til denne jobben;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når vi først er inne på dette med ruter, er det noe som hjelper mot ising på rutene?

Ser forskjell på biler, firmabilen f.eks og Audien, firmabilen kan være nediset mens audien knapt har is på rutene..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

synes "tørt" tørkepapir fungerer veldig bra, evt avispapir med minst mulig bilder (mye farge). Bruker en eller annen tilfeldig vindusrense for bil selv om jeg har vært borti bedre så går det greit. Kunne forsåvidt brukt jif også hvis man er nøye med å tørke bort.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Yupp, ruteforsegling,

 

Sent from my HTC Desire S using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva med rødsprit da? Vasker/renser rutene med det jeg og de blir gullende rene. Lukter litt men det blir borte

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytta hele ruta jeg.. det gjorde susen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.