#1 Skrevet Oktober 19, 2011 Er det noen som vet fremgangsmåte for å bytte glødeplugger på en Vw caddy 1,9tdi 2005 modell? Er det like enkelt som å bytte tennplugger? Ihvertfall en av pluggene er gående på broderns caddy. Møller skal ha 2650kr for å bytte alle 4. Så hvis det er en grei jobb å bytte selv, så tenkte jeg at jeg skulle ta jobben for han. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 19, 2011 super kurrant ! bare å ta av ledningene på de å skru ut ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 19, 2011 Herlig! 1000kr for 4 Bosch plugger på Mekonomen, så da sparer brodern 1600 kr :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 19, 2011 Hehe hadde du sjekka på Ebay hadde du fått 4 stk Bosch Duratherm plugger for halvparten inkl frakt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 19, 2011 Kjør varm motoren først er et godt tips! glødeplugger har en stygg tendens til å sette seg skikkelig å knekke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 19, 2011 Har ikke kjøpt ennå. Noen tips til hvem jeg burde kjøpe av? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 19, 2011 Takk for godt tips. :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 19, 2011 Hellanor og mekonomen f.eks kan du handle slike bosch. Er kun Bosch vi bruker på verkstedet jeg jobber 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 19, 2011 Ja det var på mekonomen jeg fikk en pris på rett under 1000kr for 4 Bosch plugger. Det var pris inkl. Vacn rabatt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 19, 2011 Ca. 920,- på hellanor uten rabatt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 21, 2011 Mer spørsmål fra en som ikke har peiling: Sitter glødepluggene her hvor jeg har ringet rundt? Isåfall, er det bare å "løfte" av det sorte plastdekselet/plasthetten over pluggene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 21, 2011 Det stemmer! Den sorte "plasthetten" er som en stor plugghette som går over alle 4, bare å dra av. Men husk å vær forsiktig når du skal skru ut pluggene, er mange som har brent seg på å knekke av glødeplugger, eventuelt voldtatt "skruhodet". 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 21, 2011 Det stemmer! Den sorte "plasthetten" er som en stor plugghette som går over alle 4, bare å dra av. Men husk å vær forsiktig når du skal skru ut pluggene, er mange som har brent seg på å knekke av glødeplugger, eventuelt voldtatt "skruhodet". Takk. Skal være så forsiktig jeg bare klarer :-) Kan man forresten se på en glødeplugg at den er defekt/slitt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 21, 2011 nei, men du kan måle motstanden i den.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 21, 2011 Kan man forresten se på en glødeplugg at den er defekt/slitt? Ja, man kan koble til strøm og se på fargen at den gløder riktig, og tiden det tar for den å oppnå full styrke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 21, 2011 Ja, man kan koble til strøm og se på fargen at den gløder riktig, og tiden det tar for den å oppnå full styrke. Å for en som aldri har sett en glødeplugg gløde: Hva er riktig farge? Såpass at den blir blålig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Oktober 21, 2011 Den skal vel heller bli rødglødende. Her er en kjekk illustrasjon Google fant frem til meg. Her ser du også tiden den skal bruke på å varme seg opp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Oktober 21, 2011 Og pass for all del på å bruke momentnøkkel med riktig moment når de skal skrus inn igjen - å dra dem til for hardt kan være fatalt, da de kan knekke og falle inn i motoren med havari som resultat. Det er veldig lett de skal trekkes til - tror det er snakk om mellom 15 og 20 Nm, men sjekk det nøyaktig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Oktober 21, 2011 Og pass for all del på å bruke momentnøkkel med riktig moment når de skal skrus inn igjen - å dra dem til for hardt kan være fatalt, da de kan knekke og falle inn i motoren med havari som resultat. Det er veldig lett de skal trekkes til - tror det er snakk om mellom 15 og 20 Nm, men sjekk det nøyaktig. Takk for virktig info. Tror fattern har en momentnøkkel, så skal se om jeg får lånt den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Oktober 24, 2011 Bestilte meg akkurat 4 stk Bosch Duratherm glødeplugger til en 1.9 TDI på Ebay. Med frakt kom de på 477 kr og 45 øre ifølge Paypal 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Oktober 24, 2011 Bestilte meg akkurat 4 stk Bosch Duratherm glødeplugger til en 1.9 TDI på Ebay. Med frakt kom de på 477 kr og 45 øre ifølge Paypal Brodern betalte dobbelt så mye han da Skulle egentlig bygte samme dag som vi kjøpte dem, men har ikke kommet så langt ennå. Så kunne like gjerne bestilt på ebay vi å :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...