Gearproblemer på polo 98 mod

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med og få satt bilen i både 1. gear og revers. De andre gearene går greit.

Er dette ett vanlig problem på Polo ? Dette er en helt standar 1.4 liters

Kan det bare være så enkelt at det er noen av stagene til kassa som er slakke ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Ove,

Etter hva jeg skjønner har ikke Polo 6N en skuddsikker girkasseløsning.

Videre har vel alle kassene wiretrekk og ikke stag slik jeg forstår det, og litt oljelekkasje fra dårlig simring er allment kjent.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, jeg tok det nesten som en selvfølge at gearoverføringen var stag. Men hvis det er wireoverføring...kan det være at wirene kan ha strekt seg eller enda værre synkroniseringen i kassa som er dårlig ? Bilen har jo ikke gått mer enn 127000, så at det er synkroniseringen ville jeg tro var litt tidlig. Men det første jeg skal sjekke er om det er nok olje på kassa ivertfall hvis det er ett vanlig problem at den legger olje.

Takker så mye for tips Ola :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekk også over koblingene fra wirene og inn på selve kassa når du først stikker hodet nedi der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå kan jeg ikke med 100% sikkerhet si at det er stag overføring på 1,4 literen, men på 1,6en er det det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.