Boble 1300 m/ Nybygget Trimmet 1600ccm 70mod

Anbefalte innlegg

Vurderer salg av Bobla mi.

 

Skal finne km stand, men tror det er rundt 30.000 eller 130.000.

 

Orginalt 1300. Men har fått inn en helt nybygget 1600 motor, med div godsaker :) Her er følgende liste:

 

[spoiler=MotorSpec. 1600]BLOKK : AS 41 I FRA EN 1303 S BIG 73 MOD . BLOKKA ER LINJE BORRET 0,5 V/ SVEIN REIERSTAD MOTOR VERKSTED

 

VEIV : STD VEIV – HØYGLANS POLERT ALLE VEIV TAPPER – KONT FOR SKJEVHETER AVVIK V/ SVEIN REIERSTAD MOTOR VERKSTED

 

VEIV DREV : NYE

 

RÅDER : STD NYE RÅDER .

 

LAGER : KOLBENSMITH RÅDE LAGER – KOLBENSMITH VEIVLAGER

 

SVINGHJUL : STD – LETTET ca 1,5kg

 

CLUTCH : STD DISK . LAMMEL : MED ” DØDT HJERTE”

 

STØTSANGS RØR: NYE STD I FRA PARUTZI .

 

STØTENGER : STD

 

VIPPE ARMER : STD

 

TOPPER : NYE STD I FRA CIP 1 . VENTIL STR : 35,5 INN. 32,0 UT TOPPER ER BEARBEIDET PÅ INNSUG SAMT EKSOS SIDEN.

 

INNSUGS MANIFOLDER I FRA DELLORTO – MATCH PORTET I MOT TOPPENE

 

FORGASSER SYSTEM : DELLORTO 40 MILLIMETERE – STAG SETT I FRA DELLORTO – NYE HØYE TRAKTERE I FRA EMPI

 

LUFT FILTERE : EMPI .

 

SYLINDER SETT : NYTT I FRA TYSKE ÜBER PRODUSENT .

 

KJØLE BLEKK V- SYLINDRE : TYPE 3 .

 

FORDELER : 009 I FRA EMPI .

 

FORDELER DREV NYTT .

 

TENNKABLER : NYE TYPE SILCON I FRA BOSCH .

 

TENNPLUGGER : NYE STD.

 

OLJE PUMPE : NY FORSTERKET FULL FLOW PUMPE I FRA EMPI .

 

NY OLJE FILTER BRAKETT I FRA EMPI.

 

OLJE FILTER : V.A.G ORGINAL . DELE NR 056 115 561 G

 

OLJE SUMP : NY I FRA EMPI – BENYTTET OGSÅ STD SIL I OLJE SUMP .

 

KAM : NYTT ENGLE 110 KAMSETT : LØFTERE –KAM + KAM DREV+ VENTIL FJÆRER : FORSTERKET – HARDERE I FRA EMPI I

 

OLJE KJØLER : STD .

 

PAKNING SETT + SIMRING : TYPE ELRING . SIMRING : EMPI .

 

VEIV PARTI ER AVBALANSERT V- ROTOR KONTROLL I DRAMMEN

 

ALLE BEVEGERLIGE DELER ER KONT – VEKT JUSTER – UTMÅLT

 

KOMP FORHOLD: 8.25-1 –

 

OKTAN KRAV : 98 . BLYFRI BENSIN

 

STIFT ÅPNING/ KAMVINKEL: SKAL VÆRE I FRA 44-50 GRADER

 

VENTIL KLARING : TRANG 0,15 MILLIMETER

 

TENNINGS TIDSPUNKT SKAL VÆRE 7,5 GRADER F.Ø.D

 

MOTOR – KAM INNKJØRT I BENK I CA 2 TIMER . ETTER JUSTERT VENTIL KLARING – KONT TENNING – SYNKRONISERT FORGASSERE .

 

MOTOR BYGGET : MARS –MAI 2012 .

 

 

Bilen er i generellt GOD stand. Motor har gått ca 150mil. Går godt :) Har nettopp byttet olje, og justert ventilklaringen :)

Relativt ny Puma forstilling og bremser rundtom. Så godt som ingen rust annet enn flekker i lakken.

Nytt Empi "Silentpack" eksosanlegg, med grenrør. ny gangstercap, og øyelokk. Stoffmatter innvendig. Gode dekk. Bredda bakskjermer i glassfiber. "lift kit" til bakluke (åpning i toppen) Nye Røde baklykter. Ny Laderegulator.

 

EU GODKJENT TIL 31.05.2014

 

Pris; 36.500 Innbytte kan være mulig.

 

Bakskjermene skal lakkeres, har fått tak i orginallakk nå nylig fra Lakkrekvisita på lambertseter :)

Har også det "GT style" eksosanlegget som passer i orginale hull bak, men da var det Harley nivå på støyen fra bilen. Tar ca 15min å bytte om man ønsker.

 

Bilen ser slik ut pr dags dato:

DSC_0074.jpg

 

Bilen står med disse hjulene bak, og ikke de smale lilla ;)

boble915.JPG

IMG_9427medlogo.jpg

20120610_113456.jpg

20120528_204123.jpg

20120524_215721.jpg

20120522_165234.jpg

20120524_215826.jpg

20120523_220814.jpg

 

2011-07-27%2021.39.28.jpg

285365_2106109605097_1016236654_32397696_7870271_n.jpg

284381_2106110605122_1016236654_32397699_814956_n.jpg

184082_2106113565196_1016236654_32397702_4874145_n.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Du vurderer bytte i hva?

Har en stk meget bra 1977 audi 80 LS ombygd til amerikansk audi fox. let i classic delen og du finner den.

Har også en stk 1987 vw passat gt syncro. Ny i norge. Skjelden, og i bra stand. Let i classic delen

 

vh

svein

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Du vurderer bytte i hva?

Har en stk meget bra 1977 audi 80 LS ombygd til amerikansk audi fox. let i classic delen og du finner den.

Har også en stk 1987 vw passat gt syncro. Ny i norge. Skjelden, og i bra stand. Let i classic delen

 

vh

svein

 

GT Syncro skal jeg nå innrømme at jeg alltid har hatt sansen for, gjerne sammen med en femmer motor.

Hvilken prisklasse ligger den bilen i?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser du har bilde av bilen på dyne. Hva bremset du?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser du har bilde av bilen på dyne. Hva bremset du?

 

75,6hk, og 108nm. Men absolutt rom for justeringer her, som nok vil hjelpe på resultatet. Har en ujevn kurve som man kan se. Virker som om en syl ikke alltid tenner på lavt turtall. Er sånn periodevis at den tuller. Noe den også gjorde på rulla der. Skal ta av gassere, og bytte alle pluggene, og se om det hjelper.

Store muligheter for å øke disse tallene med justering, bb lambda osv.

Virker som den går ganske fett nå.

20120610_114100.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er flere som har vært interessert i denne, hvis jeg hadde eu-godkjent den. Men jeg orker ikke styret med å heve den, eller finne noen som gidder godkjenne den senket... Så om noen er gira på bilen, som står med skilter, er fullt kjørbar, og uten noen grunn til å ikke bli godkjent bortsett fra senk, så slå til! Kjempemorsom bil, som går godt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne er EU godkjent til 31.05.2014.

Starter og går hver gang!

 

Nå nærmer sommeren seg, noen som har lyst på? ;)

 

 

 

 

Kan også leveres med 9x15" bak mot tillegg i pris.

 

Og Ja, det går innenfor buen ;)

 

boble915.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

75,6hk, og 108nm. Men absolutt rom for justeringer her, som nok vil hjelpe på resultatet. Har en ujevn kurve som man kan se. Virker som om en syl ikke alltid tenner på lavt turtall. Er sånn periodevis at den tuller. Noe den også gjorde på rulla der. Skal ta av gassere, og bytte alle pluggene, og se om det hjelper.

Store muligheter for å øke disse tallene med justering, bb lambda osv.

Virker som den går ganske fett nå.

 

Den ujevne kurven du har der kan godt skyldes den 009-fordeleren du har. Av en eller annen veldig merkelig grunn har denne fordeleren solgt i bøtter og spann selv om den er helt ubrukelig. Dvs. den fungerer til det meste, men aldri optimalt. Denne fordeleren er kjent for såkalte "flat-spots" som er nettopp det du ser på kurven din. Dette er fordi den regulerer for lite og klarer ikke å gi riktig tenning på lavere og mellom-register. Den originale fordeleren har vakumklokke, noe som 009-fordeleren ikke har. Monter en fordeler med tenningsmodul fra transporter wasserboxer hvor du kobler til vakum fra forgasser og kurven og kjørbarheten på motoren din vil bli noe helt annet. Toppeffekten blir nok ikke noe særlig forskjellig, men den vil som sagt fungere mye bedre.

 

At forgasserene trenger justering/ bytte av dyser kan også være mulig. Vet du om dysene har blitt byttet for å passe motoren din, eller om dem bare er "out of the box" og montert på motoren. Hvis du har en moderat trimmet 1600 så er nok de dysene som følger med på gasserene for store, som da naturilgnok gjør at den går litt fedt. Hvis det er dobble 40mm webere på denne så bør hoveddysene dine være rundt 110 og halsringer på enten 28 eller 30mm. "Ut av esken" pleier dette å være 32 halsringer og 140 dyser, noe som også vil være med på at motoren din ikke oppfører seg normalt før den kommer opp i turtall + at den går for fedt som igjen gjør at pluggene dine soter og kan da gjøre at du for feiltenning særlig på lavt turtall.

 

Etter å ha lest spec på motor, så synes jeg kanskje at de 40mm dellorto-gasserne er i største laget til en mildt trimma 1600. Dellorto sine 40mm gir nesten like mye som 44 mm Weber. På en 1600 er nok dobble 36 dellorto eller 40mm weber mer riktig.

Det står også at det er krav om å kjøre 98 oktan på den, med 8,25-1 i komp så går denne fin-fint på 95 oktan med NULL problem.

 

Ellers ser oppsett på motor veldig bra ut og i følge lista er mye gjort veldig riktig.

Med mindre gassere eller annet oppsett på gasserne + en wasserboxer-tenning (fåes kjøpt brukt for 500-800 kr) så er dette en fin motor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sugen på snøscooter?;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppmedseg! Selges fortsatt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Interessert i bytte i ein Audi S6 Avant, 2.2, 6.trinns manuell, skinn, 2.seter, men kan regges til 5 gratis. Teknisk VELDIG god stand, men en del rust på bagasjeromsluke og bakfanger har fått seg ein smell. Følger med ny bag.luke så denne kan byttes.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sendt deg PM.

 

 

 

 

Bytte i MC kan være av stor interesse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan gå for 36000,- ved rask avgjørelse!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nok desverre lite brukt for det her på Østlandet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne har fått ny eier. Og står nå trygt plassert i Drammen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.