#1 Skrevet Oktober 19, 2011 (endret) Vurderer salg av Bobla mi. Skal finne km stand, men tror det er rundt 30.000 eller 130.000. Orginalt 1300. Men har fått inn en helt nybygget 1600 motor, med div godsaker Her er følgende liste: [spoiler=MotorSpec. 1600]BLOKK : AS 41 I FRA EN 1303 S BIG 73 MOD . BLOKKA ER LINJE BORRET 0,5 V/ SVEIN REIERSTAD MOTOR VERKSTED VEIV : STD VEIV – HØYGLANS POLERT ALLE VEIV TAPPER – KONT FOR SKJEVHETER AVVIK V/ SVEIN REIERSTAD MOTOR VERKSTED VEIV DREV : NYE RÅDER : STD NYE RÅDER . LAGER : KOLBENSMITH RÅDE LAGER – KOLBENSMITH VEIVLAGER SVINGHJUL : STD – LETTET ca 1,5kg CLUTCH : STD DISK . LAMMEL : MED ” DØDT HJERTE” STØTSANGS RØR: NYE STD I FRA PARUTZI . STØTENGER : STD VIPPE ARMER : STD TOPPER : NYE STD I FRA CIP 1 . VENTIL STR : 35,5 INN. 32,0 UT TOPPER ER BEARBEIDET PÅ INNSUG SAMT EKSOS SIDEN. INNSUGS MANIFOLDER I FRA DELLORTO – MATCH PORTET I MOT TOPPENE FORGASSER SYSTEM : DELLORTO 40 MILLIMETERE – STAG SETT I FRA DELLORTO – NYE HØYE TRAKTERE I FRA EMPI LUFT FILTERE : EMPI . SYLINDER SETT : NYTT I FRA TYSKE ÜBER PRODUSENT . KJØLE BLEKK V- SYLINDRE : TYPE 3 . FORDELER : 009 I FRA EMPI . FORDELER DREV NYTT . TENNKABLER : NYE TYPE SILCON I FRA BOSCH . TENNPLUGGER : NYE STD. OLJE PUMPE : NY FORSTERKET FULL FLOW PUMPE I FRA EMPI . NY OLJE FILTER BRAKETT I FRA EMPI. OLJE FILTER : V.A.G ORGINAL . DELE NR 056 115 561 G OLJE SUMP : NY I FRA EMPI – BENYTTET OGSÅ STD SIL I OLJE SUMP . KAM : NYTT ENGLE 110 KAMSETT : LØFTERE –KAM + KAM DREV+ VENTIL FJÆRER : FORSTERKET – HARDERE I FRA EMPI I OLJE KJØLER : STD . PAKNING SETT + SIMRING : TYPE ELRING . SIMRING : EMPI . VEIV PARTI ER AVBALANSERT V- ROTOR KONTROLL I DRAMMEN ALLE BEVEGERLIGE DELER ER KONT – VEKT JUSTER – UTMÅLT KOMP FORHOLD: 8.25-1 – OKTAN KRAV : 98 . BLYFRI BENSIN STIFT ÅPNING/ KAMVINKEL: SKAL VÆRE I FRA 44-50 GRADER VENTIL KLARING : TRANG 0,15 MILLIMETER TENNINGS TIDSPUNKT SKAL VÆRE 7,5 GRADER F.Ø.D MOTOR – KAM INNKJØRT I BENK I CA 2 TIMER . ETTER JUSTERT VENTIL KLARING – KONT TENNING – SYNKRONISERT FORGASSERE . MOTOR BYGGET : MARS –MAI 2012 . Bilen er i generellt GOD stand. Motor har gått ca 150mil. Går godt Har nettopp byttet olje, og justert ventilklaringen Relativt ny Puma forstilling og bremser rundtom. Så godt som ingen rust annet enn flekker i lakken. Nytt Empi "Silentpack" eksosanlegg, med grenrør. ny gangstercap, og øyelokk. Stoffmatter innvendig. Gode dekk. Bredda bakskjermer i glassfiber. "lift kit" til bakluke (åpning i toppen) Nye Røde baklykter. Ny Laderegulator. EU GODKJENT TIL 31.05.2014 Pris; 36.500 Innbytte kan være mulig. Bakskjermene skal lakkeres, har fått tak i orginallakk nå nylig fra Lakkrekvisita på lambertseter Har også det "GT style" eksosanlegget som passer i orginale hull bak, men da var det Harley nivå på støyen fra bilen. Tar ca 15min å bytte om man ønsker. Bilen ser slik ut pr dags dato: Bilen står med disse hjulene bak, og ikke de smale lilla 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 5, 2012 Hei Du vurderer bytte i hva? Har en stk meget bra 1977 audi 80 LS ombygd til amerikansk audi fox. let i classic delen og du finner den. Har også en stk 1987 vw passat gt syncro. Ny i norge. Skjelden, og i bra stand. Let i classic delen vh svein 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 11, 2012 (endret) HeiDu vurderer bytte i hva? Har en stk meget bra 1977 audi 80 LS ombygd til amerikansk audi fox. let i classic delen og du finner den. Har også en stk 1987 vw passat gt syncro. Ny i norge. Skjelden, og i bra stand. Let i classic delen vh svein GT Syncro skal jeg nå innrømme at jeg alltid har hatt sansen for, gjerne sammen med en femmer motor. Hvilken prisklasse ligger den bilen i? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 11, 2012 Ser du har bilde av bilen på dyne. Hva bremset du? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 11, 2012 Ser du har bilde av bilen på dyne. Hva bremset du? 75,6hk, og 108nm. Men absolutt rom for justeringer her, som nok vil hjelpe på resultatet. Har en ujevn kurve som man kan se. Virker som om en syl ikke alltid tenner på lavt turtall. Er sånn periodevis at den tuller. Noe den også gjorde på rulla der. Skal ta av gassere, og bytte alle pluggene, og se om det hjelper. Store muligheter for å øke disse tallene med justering, bb lambda osv. Virker som den går ganske fett nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 6, 2012 Det er flere som har vært interessert i denne, hvis jeg hadde eu-godkjent den. Men jeg orker ikke styret med å heve den, eller finne noen som gidder godkjenne den senket... Så om noen er gira på bilen, som står med skilter, er fullt kjørbar, og uten noen grunn til å ikke bli godkjent bortsett fra senk, så slå til! Kjempemorsom bil, som går godt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 2, 2013 (endret) Denne er EU godkjent til 31.05.2014. Starter og går hver gang! Nå nærmer sommeren seg, noen som har lyst på? Kan også leveres med 9x15" bak mot tillegg i pris. Og Ja, det går innenfor buen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 2, 2013 (endret) 75,6hk, og 108nm. Men absolutt rom for justeringer her, som nok vil hjelpe på resultatet. Har en ujevn kurve som man kan se. Virker som om en syl ikke alltid tenner på lavt turtall. Er sånn periodevis at den tuller. Noe den også gjorde på rulla der. Skal ta av gassere, og bytte alle pluggene, og se om det hjelper.Store muligheter for å øke disse tallene med justering, bb lambda osv. Virker som den går ganske fett nå. Den ujevne kurven du har der kan godt skyldes den 009-fordeleren du har. Av en eller annen veldig merkelig grunn har denne fordeleren solgt i bøtter og spann selv om den er helt ubrukelig. Dvs. den fungerer til det meste, men aldri optimalt. Denne fordeleren er kjent for såkalte "flat-spots" som er nettopp det du ser på kurven din. Dette er fordi den regulerer for lite og klarer ikke å gi riktig tenning på lavere og mellom-register. Den originale fordeleren har vakumklokke, noe som 009-fordeleren ikke har. Monter en fordeler med tenningsmodul fra transporter wasserboxer hvor du kobler til vakum fra forgasser og kurven og kjørbarheten på motoren din vil bli noe helt annet. Toppeffekten blir nok ikke noe særlig forskjellig, men den vil som sagt fungere mye bedre. At forgasserene trenger justering/ bytte av dyser kan også være mulig. Vet du om dysene har blitt byttet for å passe motoren din, eller om dem bare er "out of the box" og montert på motoren. Hvis du har en moderat trimmet 1600 så er nok de dysene som følger med på gasserene for store, som da naturilgnok gjør at den går litt fedt. Hvis det er dobble 40mm webere på denne så bør hoveddysene dine være rundt 110 og halsringer på enten 28 eller 30mm. "Ut av esken" pleier dette å være 32 halsringer og 140 dyser, noe som også vil være med på at motoren din ikke oppfører seg normalt før den kommer opp i turtall + at den går for fedt som igjen gjør at pluggene dine soter og kan da gjøre at du for feiltenning særlig på lavt turtall. Etter å ha lest spec på motor, så synes jeg kanskje at de 40mm dellorto-gasserne er i største laget til en mildt trimma 1600. Dellorto sine 40mm gir nesten like mye som 44 mm Weber. På en 1600 er nok dobble 36 dellorto eller 40mm weber mer riktig. Det står også at det er krav om å kjøre 98 oktan på den, med 8,25-1 i komp så går denne fin-fint på 95 oktan med NULL problem. Ellers ser oppsett på motor veldig bra ut og i følge lista er mye gjort veldig riktig. Med mindre gassere eller annet oppsett på gasserne + en wasserboxer-tenning (fåes kjøpt brukt for 500-800 kr) så er dette en fin motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 2, 2013 sugen på snøscooter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 19, 2013 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 20, 2013 Oppmedseg! Selges fortsatt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 26, 2013 Interessert i bytte i ein Audi S6 Avant, 2.2, 6.trinns manuell, skinn, 2.seter, men kan regges til 5 gratis. Teknisk VELDIG god stand, men en del rust på bagasjeromsluke og bakfanger har fått seg ein smell. Følger med ny bag.luke så denne kan byttes. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 27, 2013 (endret) Har sendt deg PM. Bytte i MC kan være av stor interesse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 7, 2013 (endret) Kan gå for 36000,- ved rask avgjørelse! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 2, 2013 Oppmedseg! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 3, 2013 Innbytte i snøscooter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 3, 2013 Har nok desverre lite brukt for det her på Østlandet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Januar 18, 2014 Fortsatt til salgs? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Januar 19, 2014 Denne har fått ny eier. Og står nå trygt plassert i Drammen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...