#26 Skrevet Januar 13, 2013 Jeg har også kjøpt endel testutstyr, microcontrollere osv. Samt skrevet et program. Men pga altfor mange andre jern i ilden har jeg ikke hatt mulighet til å fullføre dette heller. Her er programmet, og om noen kunne tenke seg å fullføre hva jeg har startet, så kan den personen få tilgang til alt materialet jeg har, både microcontrollere, testutsyr, hiddenblader og en innføring i hva jeg har gjort så langt. Personen må ha kunnskap i programmering. Enten av steppere eller microcontrollere. Ta kontakt om du skjønner noe som helst av programmet under:p Program: symbol adc_value = b1 symbol desiredposition = b4 ; symbol oldposition = b5 ; symbol numberofsteps = w3 ; symbol numberofmoves = b8 ; symbol direction = b11 symbol ant_step = w6 b9 = 4 ; main: pause 2 readadc 1, b1 ; if b1 desiredposition = 0 '1st segment elseif b1 desiredposition = 1 '2nd segment elseif b1 desiredposition = 2 '3rd segment elseif b1 desiredposition = 3 '4th segment elseif b1 desiredposition = 4 '5th segment else desiredposition = 5 '6th segment end if if oldposition = desiredposition then 'No need to move so check again goto main elseif oldposition > desiredposition then 'If needed to move then work out how far numberofmoves = oldposition - desiredposition numberofsteps = numberofmoves * 500 direction = 0 else 'If needed to move then work out how far numberofmoves = desiredposition - oldposition numberofsteps = numberofmoves * 500 direction = 1 end if if direction = 1 then gosub movestepper else gosub movestepperback endif oldposition = desiredposition ; goto main ; MOVE: movestepper: for ant_step = 1 to numberofsteps b2 = b2 + 1 b2 = b2 & %00000011 LOOKUP b2, (%1001, %0101, %0110, %1010), b3 pins = b3 pause b9 ; next ant_step return movestepperback: for ant_step = 1 to numberofsteps b2 = b2 - 1 b2 = b2 & %00000011 LOOKUP b2, (%1001, %0101, %0110, %1010), b3 pins = b3 pause b9 ; next ant_step return 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Januar 13, 2013 Her var det mye nyttig info. Bilen det er snakk om skal brukes som bruksbil, og vil derfor gjerne ha sikkerhetsfunksjonene intakt. ABS er iallefall ett must. Optimat sett skulle den hatt alt som originalt i drivverk ,men en knapp eller funksjon for å låse haldexen slik at man får 50/50.. da i tillegg til separat motorstyring aka. Autronic eller aller helst VEMS 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...