Anbefalte innlegg

Hei. Kjøpte nylig en A4 med 116hk PD-motor. Motoren oppnår kjapt driftstemp, men nåla stopper ikke før på ca. 113 grader når jeg kjører. Ved tomgangskjøring synker den til 80-90 grader. Selger (som jeg kjenner godt) sier den har vært slik i det året han har hatt bilen. Det er ikke noe trykk i ekspansjonstank når nåla viser høy temp.

Har lyst å fikse "problemet", men gidder ikke bruke mye penger å prøve/feile. Regner med det er giver eller måler som tuller.

Er det noen som har vært borti lignende, og har forslag til hva jeg burde prøve først? Er svært takknemlig for hjelpsomme svar :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også lagt merke til en surklelyd som kommer periodisk. Har søkt, og funnet at topp-pakning eller luft kan være en årsak. Noen som vet hvordan en lufter kjølesystemet på en slik motor?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Typisk termostatproblem dette ;)

Ang lufting av kjølesystemet lufter du dette ved tur-retur til varmeregistret. Dette er over batteriet. Dra ene slangen (den med luftenippel) litt av slik at det kommer en tynn vannstråle ut, i ditt tilfelle masse luft i tilegg. Var iallefall slik på min pre-facelift A4.

Lykke til! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.