Kapasitet org. bensinpumpe S4

Anbefalte innlegg

Hei, har et lite spørsmål til folket her inne som er flinke med tall og regning ;)

 

En org. S4 bensinpumpe i tank skal levere 120l i timen ved 3 bars arb. trykk. altså 2liter i minuttet.

hvor mye vil denne pumpa levere med bare 0.7-1 bar i motrykk tro ?

Finnes det en formel for omregning av dette eller er må det måles :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg syns du først som sist skal hive i ei 044 pumpe med en gang jeg, hadde ikke spart på noe på de fronten, med det maskineriet du skal mate he he.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg syns du først som sist skal hive i ei 044 pumpe med en gang jeg, hadde ikke spart på noe på de fronten, med det maskineriet du skal mate he he.. :)

 

Ser den men kommer til å bygge 2 seperate fuel system i bilen, et til 98 i org. tank og en fuelcell i reservehjuls brunnen og under org bagasjeromms kledning til E85 : rolleyes

 

Derfor blir det nok pumper og styr uten å lage mere en nødvendig av dette, skal ikke kjøre mere en 700-800 på vanlig 98 uansett så håper på org pumpe i tank med evn. 2 bosch 044 til å mate fra catch.

Mulig det blir A1000 til å mate fuel rail i steden for 044 men får se, A1 pumpa tar veldig stor plass også mot 044 da...

 

På E85 blir det 2 Dominator pumper direkte fra fuel cell :evil:

 

Har jo liggende noen 044 så er kansje like greitt å montere rett i tank med en gang, dette skulle vel gå ganske greitt rett i etter som jeg forstår

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser den men kommer til å bygge 2 seperate fuel system i bilen, et til 98 i org. tank og en fuelcell i reservehjuls brunnen og under org bagasjeromms kledning til E85 : rolleyes

 

Derfor blir det nok pumper og styr uten å lage mere en nødvendig av dette, skal ikke kjøre mere en 700-800 på vanlig 98 uansett så håper på org pumpe i tank med evn. 2 bosch 044 til å mate fra catch.

Mulig det blir A1000 til å mate fuel rail i steden for 044 men får se, A1 pumpa tar veldig stor plass også mot 044 da...

 

På E85 blir det 2 Dominator pumper direkte fra fuel cell :evil:

 

Har jo liggende noen 044 så er kansje like greitt å montere rett i tank med en gang, dette skulle vel gå ganske greitt rett i etter som jeg forstår

 

Skjønner :)

 

Ja jeg modda den braketten til den orginale pumpa slik at jeg fikk oppi 044 pumpa, festet den med to slangeklemmer. Mener å huske at jeg trengte en banjo kobling også, ganske grei jobb det der, så det hadde jeg gjort uansett. Søk litt på forumet, så finner du noen forklaringer på hva du trenger og hvordan :)

 

Blir bra detta : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

neida sant det men hadde vert gøy å regna på det uansett viss noen kunne :)

Var det mye jobb å ta ut pumpe, må ned med tank eller er det luke fra oppe ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

neida sant det men hadde vert gøy å regna på det uansett viss noen kunne :)

Var det mye jobb å ta ut pumpe, må ned med tank eller er det luke fra oppe ?

 

Luke i baki bilen ja, så du slepper å dra ned no tank. Greit å ikke ha full tank da , for å si det sånn he he..:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.