#1 Skrevet Oktober 20, 2011 Hei driver å skifter reg reim på bilen (audi 80 2,3 cab) Jeg lurer på åssen man får av Reimskiva? Har løsna de 4 små skruene, men den store i midten har jeg ikke løsna. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 20, 2011 De fire små behøver du ikke løsne, men den store i midten må du helst ha et mothold til, da den ofte sitter som f.. Søk etter regreimverktøy her, så finner du div tråder om saken! (Hadde de enda gjort som på 2-liter'n hadde du vært i mål nå.. ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 20, 2011 Er det lings gjenger på den store bolten eller vanlige gjenger? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 20, 2011 vanlige gjenger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 20, 2011 De fire små behøver du ikke løsne, men den store i midten må du helst ha et mothold til, da den ofte sitter som f.. Søk etter regreimverktøy her, så finner du div tråder om saken! (Hadde de enda gjort som på 2-liter'n hadde du vært i mål nå.. ) Sant, men hadde de på R5 gjort det som på R4 så hadde ikke motoren vart lenge da den må ha stor svinghjulsdemper GUIDE: Skifte registerreim på 10v Mulig du har annen vannpumpe og strammehjul, NG-motoren finnes i 3 utgaver. Motor på bildene er AAR. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 20, 2011 de fire små skal ALLTID løsnes etter den store bolten!..ellers ryker kilen og du kanskje må invistere i ett nytt drev... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 20, 2011 de fire små skal ALLTID løsnes etter den store bolten!..ellers ryker kilen og du kanskje må invistere i ett nytt drev... Dette utsagnet må du utdype mer. Har skiftet reg-reim på 10v en mengde ganger og har aldri løsnet de fire små unbrakoskruene da det er unødvendig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 20, 2011 Dette utsagnet må du utdype mer.Har skiftet reg-reim på 10v en mengde ganger og har aldri løsnet de fire små unbrakoskruene da det er unødvendig. Tror han mener at du skal kun løsne de små boltene etter du har tatt av reimhjulet p.g.a at du kan skade kilen når du prøver å løsne de små boltene når reimhjulet står på veiva. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 20, 2011 Tror han mener at du skal kun løsne de små boltene etter du har tatt av reimhjulet p.g.a at du kan skade kilen når du prøver å løsne de små boltene når reimhjulet står på veiva. Mulig De boltene trenger man dog ikke løsne for å skifte reg-reim. Bare jeg som antok at trådstarters formål med å ta dette av, var for å skifte reg-reim 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 20, 2011 og ikke bruk mutter trekker, ( løsne eller stremme) det tok livet av gamle motoren min! helst ikke sett den i gir og hold på bremsene heller. du bør fikse mothold på reimhjulet. den er vell skrudd igjen med 450 kn om jeg ikke husker feil. lykke til! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...