#1 Skrevet Oktober 20, 2011 Hvordan i h... er det mulig at en motor kan tåle så mye trykk?! Jeg er ikke noe guru på embedding av videor, men seriøst, bare trykk på linken 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 20, 2011 Hvordan i h... er det mulig at en motor kan tåle så mye trykk?! Jeg er ikke noe guru på embedding av videor, men seriøst, bare trykk på linken 10bar på en diesel i traktorpulling-sammenheng er ikke uvanlig, og for å tåle trykket på kompresjonen senkes så mye at det blir vanskelig å starte den uten hjelp av varm luft (type skjærebrenner) eller eter som "startgass". i tillegg brukes vanninnsprøytning. På tiden når det fremdeles var diesel som gjaldt i superstock-klassen var en faktisk over 20bar ladetrykk, ved hjelp av 4 turboer i 3 ladesteg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 20, 2011 Dette ga vel dieselsot en helt ny mening. Fabian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 20, 2011 10bar på en diesel i traktorpulling-sammenheng er ikke uvanlig, og for å tåle trykket på kompresjonen senkes så mye at det blir vanskelig å starte den uten hjelp av varm luft (type skjærebrenner) eller eter som "startgass". i tillegg brukes vanninnsprøytning.På tiden når det fremdeles var diesel som gjaldt i superstock-klassen var en faktisk over 20bar ladetrykk, ved hjelp av 4 turboer i 3 ladesteg. Ja det må jo være nærmest umulig å få start hvis kompresjonen må senkes så mye... Og seriøst? 20 bar? Insane... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 20, 2011 Var på en liten event i sverige/mora sisit sommer, hvor det var en fyr som ikke direkte sparte på sin cummins disel (med 1300nm). Se denne videoen: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 20, 2011 en burnout av samme bil: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 20, 2011 Synes alltid svenske filmer er like fascinerende.... Skilt.... Fabian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 20, 2011 Sjekk ut "killer mack" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 20, 2011 Men hvor er all svartrøyken? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 21, 2011 Men hvor er all svartrøyken? back to topic 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 21, 2011 Men hvor er all svartrøyken? En skikkelig justert og mappet dieselmotor trenger faktisk ikke ryke i det hele tatt....... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 21, 2011 Er det ikke ganske så vanlig å kjøre vann i motoren på slike pullere for å lage vanndamp som driver turboene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...