Er det links gjenger på senterbolt i drivaksel?

Anbefalte innlegg

Hallo, skrur på s4 og skal av med drivaksling og får ikke av bolten på drivakslingen på førersiden er denne lings (conter clockwise?) fikk den greit av på passasjersiden der var det anticlockwise og ingen problem.

Noen som veit

Jonny

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

anti og counter betyr vel det samme.. Så anticlockwise og counterclockwise blir vel begge mot klokka sånn jeg kan forstå det.

Men nok begrepsonani, jeg tror ikke det er noen forskjell på gjengene på de to sidene, det har det ikke vært på noen biler som jeg har løsnet disse på vertfall. Altså mener jeg at det er normale høyregjenger på begge sidene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glimrende. stemmer vel som du sier.. ;) da er det å finne fram ein meter latmannsarm å legge vomma oppå :)

Takker for hjelpen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det bekreftes, det er "vanlige" gjenger på denne bolten på alle hjul. Den skal bare trekkes til med et heftig moment + 90 eller 180 grader, husker ikke nøyaktig, men det betyr at den sitter rimelig hardt.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forøvrig heter det "links", og ikke "lings". Links er tysk og betyr venstre, altså at gjengene skrus mot venstre for å stramme, mot den vanlige høyregjengen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forøvrig heter det "links", og ikke "lings". Links er tysk og betyr venstre, altså at gjengene skrus mot venstre for å stramme, mot den vanlige høyregjengen.

Med kunnskap blir man klokere.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den løsnet omsider :D Takker igjen for kjapp respons.

Jonny

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk ny bolt.og den skal strammes med 180nm+180 grader;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.