Hengerfeste.Fjern--->Ikke fjern

Anbefalte innlegg

Sitter å tenker på om jeg skal fjerne hengerfestet mitt, eller om jeg skal ha det å få i meg sånn avlang plastdings til å stikke inn der kroken egentlig skal være. Noen som eventuelt vet hvor man kan få i en sånn plastdings? Den er svart, tynn og avlang, også tror jeg den har påskriften "MONOFLEX" på seg.

 

Eller skal jeg som sagt først bare fjerne hele greia? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fjerne hele greia : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fjern det... Var vel noe av det første jeg gjorde på min X-Nr1 bil ;) Der hadde de også skjært hull i bakfangeren så ble en del arbeid for lakkeren min : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fjern det. : ja : og lån heller bil når du trenger og dra henger :)

er jo mulig for avtakbart og da.. men det er ikke så lett at det ikke syntes alikevel..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er skjært hull i den svarte "leppa" bare til meg, å den går det jo an å bare skifte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fjern den... : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du ikke har regelmessig behov for å dra tilhenger, så ville jeg fjernet det! Lar seg alltids å låne en bil med hengerfeste hvis du skulle få behov for å dra en tilhenger en gang eller to iløpet av året.

Selv har jeg hengerfeste, ikke behov for å dra så mye tilhenger, tilgang på annen bil med hengerfeste, men jeg har allikevel ikke fjernet hengerfestet mitt : flau :, hehe... det er skjært et stykke ut av fangeren, og jeg har ikke sett meg i syn med det ennå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da jeg var nødt til å låne vekk bilen til muttern (ryggefantomet) et par ganger her for noen år siden, fikk jeg erfare at hengerfeste er veldig bra å ha...

 

Men pent er det jo ikke...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ut i sta å kikka litt på hengerfeste problemet :D

 

Hvordan får man av fangeren bak? Må man av med innerskjermer bak å full pakke eller?

 

Kontakten min har jeg bare skrudd av og stappa opp i den "leppa"... Så nå står det kun ut en sånn ting som man trer kroken inn i...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lyst til og la mitt sitte jeg. Skulle jeg tilfeldigvis få en idiot i baken så torpederer hengerfestet fronten hans! :evil:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ut i sta å kikka litt på hengerfeste problemet :D

 

Hvordan får man av fangeren bak? Må man av med innerskjermer bak å full pakke eller?

 

Kontakten min har jeg bare skrudd av og stappa opp i den "leppa"... Så nå står det kun ut en sånn ting som man trer kroken inn i...

 

Hvis du skal ta av bakfangeren så sitter den slik: 3 eller 4 skruer rett innenfor hjulbuen bak mot fanger. Ta av baklyktene så finner du 1 skrue der på hver side. Det sitter også noen skruer under på den nedre delen på fangeren. Når dette er gjort skal det bare være å dra fangeren rett ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du skal ta av bakfangeren så sitter den slik: 3 eller 4 skruer rett innenfor hjulbuen bak mot fanger. Ta av baklyktene så finner du 1 skrue der på hver side. Det sitter også noen skruer under på den nedre delen på fangeren. Når dette er gjort skal det bare være å dra fangeren rett ut.

 

Genialt, skal se på det i morgen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lyst til og la mitt sitte jeg. Skulle jeg tilfeldigvis få en idiot i baken så torpederer hengerfestet fronten hans! :evil:

 

Torpederer vel ikke så mye mer enn fangeren, og den vil som oftest gå i stykker allikevel hvis noen skulle kjøre på deg...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. Har både blitt kjørt på bakfra og kjørt på folk bakfra og kan love deg at om det er snakk om vinterføre og hastigheten er der kan du glemme bare bytte fangern hvis du har kjørt på en bil bakfra og den har tilhengerfeste..

Foruten at tilhengerfeste er mindre pent å ha på så er det greit ha det der synes nå jeg! : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Torpederer vel ikke så mye mer enn fangeren, og den vil som oftest gå i stykker allikevel hvis noen skulle kjøre på deg...

det var det eg fant ut i mandal på vei te belgia for ett år og 2 siden da eg kjørte i ræva på en jeep cheeroke med ett jævli stort langt hengerfeste grøzz ...

full brems men litt sent og hengerfeste gikk inn igjennom kjøleribbe greiene på støtfangeren i fronten min der som lufta kan "blåse" igjennom fangeren (vetta søren ka det heter).

men uansett så ble det ikke noe særli skade på fangeren men ett kjølerør for servoen tror eg det var og radiatoren ble ødelagt men fantstiskt nok så ble ikke ac radiatoren ødelagt selv om den ble truffet først og deretter trykket inn i radiatoren for kjølevannet....

leverte kjerra inn på den lokale vw audi forhandleren i mandal som heter gompens auto.

 

totalpris for ny radiator \ retting av ac radiator og fylling \nytt kjølerør + endel arbeid ca 12000,- ....

fant ut sener i danmark på vei hjem at blinklyset på høyre sida hadde falt av en eller annen plass på autobahn opss og at høyre hovedlykt oxo var skada da pæresokkelen hadde løsna ....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt forskjell på hengerfestet til en Jeep og f.eks. på min bil også da, sitter vel litt høyere opp på Jeep'en?

Skader blir det nok uansett, hengerfeste eller ikke hengerfeste... men det jeg mente var at f.eks. om jeg skulle bli påkjørt bakfra, så er hengerfestet mitt såpass lavt, og stikker ikke ut mer enn cirka 15cm fra nerkant av fangeren min, og da tar jeg nok fangeren på bilen som kommer susende i bakenden, evnt. en IC eller noe slikt som skjuler seg bak fangeren kanskje, men så mye mer tror jeg ikke at jeg greier å torpedere fangeren hans bare pga at jeg har hengerfeste, selv om det nok blir en del andre skader også ja, både på min og hans/hennes bil...

Håper dere forstår meg, og skal dere misforstå meg, misforstå meg rett :D;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med deg der.. Lav og stikker lite ut,men for alt det er verdt vil desto mer skade den bilen som kjører på meg har varme mitt hjerte enda mer! :evil:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tok meg tida (2 min) på å vinkelslipe av mitt hengerfeste. det er 1 år siden... Har ikke hatt bruk for det siden. Støtfangeren lot jeg stå igjen, for den skal få lov til å i det minste prøve å fange støt om en ford, toyota eller lambo kjører i ræva mi :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.