2,3 NG innsugsmanifold på turbomotorene

Anbefalte innlegg

NG innsug på turbo-motorene.

Noen som har testet dette, eller vet om det skulle være en god/dårlig ide?

En får jo grenseløst mye bedre plass til dyser og fuel-rail med dette innsuget.

 

Ja, klart det trenger en alternativ rørleggerjobb mellom spjeld og intercooler, men det lar seg jo løse...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holder på med noe av det samme selv, da uten pustehjelp.

 

Dysene ytterst er passe, de i midten noe mindre Weber.dyser.

AAR-innsug1.jpg

 

Håper gasspjeldet blir stort nok ;)

AAR-innsug4.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm, nice :)

 

Jeg ser dysene sitter faktisk i innsuget her, hvordan går det å putte den manifolden på 2,2-toppen da tro?! Den har jo i tillegg noen ekstra skruehull ser jeg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette innsuget passer ikke på 1B/MC-toppen da de ikke er en "nøkkelhull-topper". Passer heller ikke på 3B-motoren for den del. Det som vil passe på MC er innsuget fra den gamle NF-motoren, der er dysene i toppen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Men er ikke NF-motorene ganske sjeldne?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Renner ikke akkurat over av de nei, men finnes mye i eldre Audi 100, forgjengeren til AAR-motoren. Er det MC-motor du har?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1B-motor, men det er jo så og si MC det..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.