#1 Skrevet Oktober 21, 2011 Hei! Tenkte å høre om noen tips angående bilen min som skal på service innen rimelig kort tid. Det står 800km /3 dager. Saken er at jeg lurer på om det er noen som skiller seg ut på pris, evt om det lønner seg å dra til Sverige, og hva evt. en slik service koster? Det står å lyser at bremseskiver foran må byttes, dette vil jeg anta er bedre å bytte FØR servicen - siden de sikkert tar seg godt betalt. (Er det noen "problematisk jobb å gjøre selv?) Jeg hadde tenkt om det ble i Norge og uten videre tips å levere den i Moss, her jeg bor på Nordlie Auto. Mvh Tor-Arne 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 21, 2011 Før du kjører den til Svergie bør du sjekke følgende: Vil du fortsatt beholde mobililitetsgarantien? Ja, det høres sykt ut men det er fakta. En kompis med B6 har norsk-kjøpt bil som har utført alle servicer i Norge før han kjøpte den. Han dro over grensa og fikk utført div. servicer da han sparte en god del lapper på dette. Men nå har han fått vite at Møller ikke vil gi han mobilitetsgaranti lengre siden han ikke har brukt autorisert Audi verksted i Norge. De på verkstedet i Svergie rister på hodet og sier dette er tåpelig. Men det er nok deverre fakta for han altså. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 21, 2011 Før du kjører den til Svergie bør du sjekke følgende:Vil du fortsatt beholde mobililitetsgarantien? Ja, det høres sykt ut men det er fakta. En kompis med B6 har norsk-kjøpt bil som har utført alle servicer i Norge før han kjøpte den. Han dro over grensa og fikk utført div. servicer da han sparte en god del lapper på dette. Men nå har han fått vite at Møller ikke vil gi han mobilitetsgaranti lengre siden han ikke har brukt autorisert Audi verksted i Norge. De på verkstedet i Svergie rister på hodet og sier dette er tåpelig. Men det er nok deverre fakta for han altså. Hvorfor er det tåpelig? det er en tjeneste i form at du tar service hos godkjent verksted i Norge som blir utstedt hver gang bilen er på service og det ikke foreligger reperasjons anbefalinger. Husk du kan godt prute til deg litt rabatt,10/15 % får du nok om du sier du har fått en god pris ett anet sted men heller vil velge de for eksempel:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 21, 2011 Før du kjører den til Svergie bør du sjekke følgende:Vil du fortsatt beholde mobililitetsgarantien? Ja, det høres sykt ut men det er fakta. En kompis med B6 har norsk-kjøpt bil som har utført alle servicer i Norge før han kjøpte den. Han dro over grensa og fikk utført div. servicer da han sparte en god del lapper på dette. Men nå har han fått vite at Møller ikke vil gi han mobilitetsgaranti lengre siden han ikke har brukt autorisert Audi verksted i Norge. De på verkstedet i Svergie rister på hodet og sier dette er tåpelig. Men det er nok deverre fakta for han altså. Det er vel ikke mobilitetsgaranti på en 2007 modell som har snart gått 130.000km ? Jeg skjønner vel egentlig nå at jeg glemte den viktige detaljen. Det jeg mente med første service er selvsagt at det er min første med denne bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 21, 2011 Hvorfor er det tåpelig? det er en tjeneste i form at du tar service hos godkjent verksted i Norge som blir utstedt hver gang bilen er på service og det ikke foreligger reperasjons anbefalinger. Husk du kan godt prute til deg litt rabatt,10/15 % får du nok om du sier du har fått en god pris ett anet sted men heller vil velge de for eksempel:) Vel, jeg har jo fått rabatt på 25% på første service hos forhandleren jeg kjøpte bilen av, altså Albjerk Bil Drammen, men det er jo et stykke å kjøre og levere bil osv, for service, foretrekker å gjøre det i nærheten. Men om det er mye penger å spare på service utført i Sverige, som ikke burde ha noe å si for min del, så kom med tips på hvor det er bra og rimelig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 21, 2011 Vel, jeg har jo fått rabatt på 25% på første service hos forhandleren jeg kjøpte bilen av, altså Albjerk Bil Drammen, men det er jo et stykke å kjøre og levere bil osv, for service, foretrekker å gjøre det i nærheten. Men om det er mye penger å spare på service utført i Sverige, som ikke burde ha noe å si for min del, så kom med tips på hvor det er bra og rimelig Nå kan jeg desverre ikke hjelpe deg med noen alternativer i ditt område,men vill bare skyte inn om bilen din er solgt ny i Norge med reklamasjonsrett ville jeg absolutt brukt en merkeforhandler,Litt lettere å få avdekket evt ting som det er reklamasjon på. Uoriginle verkstder kjenner som regel ikke svakheter og gjengangsfeil like godt. Når den passerer 5 år med reklamasjonsrett er det en an ting 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 21, 2011 Det er vel ikke mobilitetsgaranti på en 2007 modell som har snart gått 130.000km ? Jeg skjønner vel egentlig nå at jeg glemte den viktige detaljen. Det jeg mente med første service er selvsagt at det er min første med denne bilen. Mobilitetsgaranti er uavhengig av årsmod/KM... Mobilitetsgaranti gis hvis bilen ved service forlater verkstedet i en god nok stand til å holde til neste service:) Enkelt fortalt... Når man bestiller en Longlife service er mobilitetsgaranti inkludert i prisen, og det er veldig kjekt å ha hvis man skulle få driftstans;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 24, 2011 (endret) Mobilitetsgaranti er uavhengig av årsmod/KM... Mobilitetsgaranti gis hvis bilen ved service forlater verkstedet i en god nok stand til å holde til neste service:) Enkelt fortalt... Når man bestiller en Longlife service er mobilitetsgaranti inkludert i prisen, og det er veldig kjekt å ha hvis man skulle få driftstans;) Okey. Den er grei. Men nå fikk jeg en pris på service på min bil til 11 tusen med rabatter gitt.. veiledende var 13 tusen?! dette var med bytte av bremseklosser foran og bak.... bilen har som sagt gått 128.000km... og de sier at det er 120.000 km servicen som varsles for, og det er oljekvaliteten som avgjør... Jeg synes dette er hårreisende dyrt ihvertfall... Forresten, er det slik at hvis man først har tatt 1 service i utlandet så får man aldri mobilitetsgaranti igjen, eller må det da bare utføres ny service i Norge før det gjelder på nytt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 24, 2011 Sjekk i Svergie 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 24, 2011 Man betaler nokså mye for service i Norge. Men det koster å drive forretning, særlig når verkstedene skal spandere på fliser på gulvene, nypussa lange italienske skinnsko og svarte dresser på selgerne.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 24, 2011 Man betaler nokså mye for service i Norge. Men det koster å drive forretning, særlig når verkstedene skal spandere på fliser på gulvene, nypussa lange italienske skinnsko og svarte dresser på selgerne.. haha, du har rett... kan noen si meg hvor mye mobilitetsgarantien faktisk er "verdt" ? Er dette no questions asked, eller kan de finne på å dra det ut og få deg til å dekke problemene og feil selv? Jeg lurer også på om det er nødvendig å ta klossebytte på merkeverksted, eller om det finnes alternativer som er langt bedre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 24, 2011 Pristilbudet: Longlife Service med Olje 60 000km 3900kr Skifte pollenfilter 400kr Skifte tennplugger 1340kr Skifte Luftfilter 630kr Bremsevæskeservice, tillegsarbeide 1000kr Skifte bremseklosser og skiver foran 4335kr Totalt rett under 12.000kr.. Jeg bare lurer på om det er NØDVENDIG å bytte skiver på bilen når du tar klossene? Fikk en pris på bilextra for klossebytte foran på 1500kroner med deler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 24, 2011 Sjekk i Svergie Ja, men hvor? Det er ingenting i Strømstad i følge: http://www.svenskepriser.no/bransje.asp?bransje_id=41&kategori_id=70 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 24, 2011 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=150817&highlight=nilson http://www.nilssonbil.com/ Tar vel en drøy time fra Moss =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 24, 2011 Jeg bare lurer på om det er NØDVENDIG å bytte skiver på bilen når du tar klossene? Fikk en pris på bilextra for klossebytte foran på 1500kroner med deler. Varslingen i kombiinstrumentet ditt lyser for slitt bremsebelegg, og når verkstedet ser på dette måler de samtidig skivene dine. Bremseskivene har fra fabrikk en vist minimumstykkelse de skal være på. Er det mye igjen av skivene går det fint å kun bytte klosser, men som nevnt så sjekker verkstedet der for deg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 24, 2011 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=150817&highlight=nilson http://www.nilssonbil.com/ Tar vel en drøy time fra Moss =) Takk, var en kompis som også nevnte dem! Høres ut som det er her jeg kommer til å dra, så lenge jeg ikke "taper" noe spesielt på dette... orker seriøst ikke å betale dyre dommer for noe jeg kan slippe unna med halve prisen på, enkelt og greit.. Får ikke noe igjen for det uansett... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Oktober 24, 2011 Varslingen i kombiinstrumentet ditt lyser for slitt bremsebelegg, og når verkstedet ser på dette måler de samtidig skivene dine. Bremseskivene har fra fabrikk en vist minimumstykkelse de skal være på. Er det mye igjen av skivene går det fint å kun bytte klosser, men som nevnt så sjekker verkstedet der for deg. Ja, nettopp.. Da tar jeg å bytter på Bilextra først, så slipper jeg å bytte det når jeg kommer til Sverige, så kan de jo se på om det må byttes skiver eller ei, for de må jo slette den "feilmeldingen" allikevel, eller nullstiller den seg selv kanskje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Oktober 24, 2011 haha, du har rett... kan noen si meg hvor mye mobilitetsgarantien faktisk er "verdt" ? Er dette no questions asked, eller kan de finne på å dra det ut og få deg til å dekke problemene og feil selv? Jeg lurer også på om det er nødvendig å ta klossebytte på merkeverksted, eller om det finnes alternativer som er langt bedre? Mobilitetsgaranti har jeg hatt i flere år, men aldri benyttet meg av den. Det gjelder vel omtrent de fleste med nyere audi. Fra Audi.no Audi Mobilitetsgaranti er din trygghet på veien. Denne trer i kraft dersom tekniske problemer gir deg uforutsett stopp som gjør at du ikke kan oppsøke nærmeste Audi-verksted for egen maskin. Mobilitetsgarantien er gyldig til neste foreskrevne servicetidspunkt, hver gang du tar servicen hos oss. Mobilitetsgarantien fornyes selv om du tok service et annet sted forrige gang. Et oppdatert servicehefte er din dokumentasjon på at du har gyldig mobilitetsgaranti. Ring oss på 04444 så rykker vår partner Viking Redningstjeneste ut og hjelper deg. Tar det mer enn tre timer å reparere din bil hjelper vi deg på følgende måter: • Vi dekker leiebil med fri kjørelengde, i 5 dager. Du sørger kun for drivstoff. • Vi dekker kostnader til taxi, buss, fly eller tog til destinasjon og hjem igjen. • Vi dekker hotell for deg og dine passasjerer i inntil fem dager. Så får en vurdere om dette er noe en absolutt trenger, eller om det er noe en også kanskje har i sine forsikringer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Oktober 24, 2011 Ja, nettopp.. Da tar jeg å bytter på Bilextra først, så slipper jeg å bytte det når jeg kommer til Sverige, så kan de jo se på om det må byttes skiver eller ei, for de må jo slette den "feilmeldingen" allikevel, eller nullstiller den seg selv kanskje? Du kan like gjerne gjøre en sånn jobb på Bilxtra, samme jobb til en billigere penger. En service er dog best å ta på et merkeverksted da det er ettertraktet når du selger bilen igjen. Varsellampen nullstiller seg når nye bremsebelegg blir montert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Oktober 24, 2011 Dra til sverige, noe annet blir bare å kaste bort penger Jeg betalte 3500,- for min 60000 service i Sverige, for noe som kostet 7800,- her.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Oktober 24, 2011 Mobilitetsgaranti har jeg hatt i flere år, men aldri benyttet meg av den. Det gjelder vel omtrent de fleste med nyere audi. Fra Audi.no Audi Mobilitetsgaranti er din trygghet på veien. Denne trer i kraft dersom tekniske problemer gir deg uforutsett stopp som gjør at du ikke kan oppsøke nærmeste Audi-verksted for egen maskin. Mobilitetsgarantien er gyldig til neste foreskrevne servicetidspunkt, hver gang du tar servicen hos oss. Mobilitetsgarantien fornyes selv om du tok service et annet sted forrige gang. Et oppdatert servicehefte er din dokumentasjon på at du har gyldig mobilitetsgaranti. Ring oss på 04444 så rykker vår partner Viking Redningstjeneste ut og hjelper deg. Tar det mer enn tre timer å reparere din bil hjelper vi deg på følgende måter: • Vi dekker leiebil med fri kjørelengde, i 5 dager. Du sørger kun for drivstoff. • Vi dekker kostnader til taxi, buss, fly eller tog til destinasjon og hjem igjen. • Vi dekker hotell for deg og dine passasjerer i inntil fem dager. Så får en vurdere om dette er noe en absolutt trenger, eller om det er noe en også kanskje har i sine forsikringer. Ergo så er dette bare tull... trodde det var at hvis noe gikk i stykker (noe a la IF bruktbilgaranti) - som gjorde at bilen sluttet å gå fremover, så dekket de reperasjonen.. Dette er jo akkurat som hvilkensomhelst redningstjeneste, og jeg har Falck allerede. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Oktober 24, 2011 Du kan like gjerne gjøre en sånn jobb på Bilxtra, samme jobb til en billigere penger. En service er dog best å ta på et merkeverksted da det er ettertraktet når du selger bilen igjen.Varsellampen nullstiller seg når nye bremsebelegg blir montert Ja, dette er noe jeg har resonnert meg frem til selv, men er alltid ålreit å høre andres meninger og erfaringer på disse tingene. Man vil jo helst ikke gå i noen fallgruver, siden jeg skal selge bilen og bytte til A5 til neste sommer. Dra til sverige, noe annet blir bare å kaste bort penger Jeg betalte 3500,- for min 60000 service i Sverige, for noe som kostet 7800,- her.. Godt å høre! Det blir nok en tur til Nilson Bil AB på meg neste friturnus. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Oktober 24, 2011 Godt å høre! Det blir nok en tur til Nilson Bil AB på meg neste friturnus. Turnus? Hva jobber du som? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Oktober 24, 2011 Turnus? Hva jobber du som? Ikke noe offshore.. Er ikke noe mer spennende enn Signalmontør i Baneservice 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Oktober 24, 2011 Ikke noe offshore.. Er ikke noe mer spennende enn Signalmontør i Baneservice åjaa fikk sånn plutselig tanke om at du jobbet innen helse ! haha.. Back to topic: jeg var i Åmål, og der var de veldig hyggelige kjørte meg til sentrum når jeg leverte bilen, så handlet jeg der, og de ringte når de var på vei og bilen var ferdig.. Ett annet pluss er at svenskene er ekstremt hyggelige IMO 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...