#1 Skrevet April 3, 2005 jeg har hatt problemer med oljetrykket en stund nå. Men for litt siden skaffa jeg meg ei ny pumpe for å få fiksa det. jeg kjøpte brukt fra en golf 2 GTI. men etter å ha bytta, var trykket like dårlig som før. skjønner ikke noe jeg . hva er galt? Før jeg bytta pumpa pep og blinka det når trykket kom under 1.8 bar på måleren ved lavt turtall. Nå når trykket faller rundt 1.8, så piper og blinker det ikke lengre, men trykket er jo for lavt ? på tomgang, ligger trykket på rumdt 0,8 og 1 bar... kan noen fortelle meg hva som kan være galt ? kjedelig å måtte dra på verksted å betale mye for at de skal finne å reparere feilen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 3, 2005 slitt motor 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 3, 2005 Hmmm trodde trykket lå på ca 1bar på tomgang med varm motor. Og så skulle stige til max ca 5bar på turtall. audimotoren min var slik, og den var nyoverhalt........(Trykket lå på 2,5-3bar med iskald bil) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 4, 2005 Mest normalt at oljetrykket er lavt ved varm bil (varm olje) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 4, 2005 Det er vel to sensorer som sjekker oljetrykk. 0-2000/2500 rpm er det en 0,8 bar sensor. På høyere turtall er det en sensor med 1.8 bar som grense. Oljetrykket henger også mye sammen med hvilken olje du bruker. mvh Vegard 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 5, 2011 Drar opp denne igjenn jeg. Av å til lyser oljelampa, men jeg har målt oljetrykket med analogt utstyr og oljetrykket er bra.. ved gjennomvarm motor har jeg ca 3.5 bar på 3000 rpm og 1.8 bar på tomgang. så jeg mistenker en sensor, jeg har byttet den vet oljefilteret uten at det ble noen forandring, men den andre finner jeg ikke, lurer på om noen vet hvor den gjemmer seg. APU motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 5, 2011 Om du har kjørekomp. mener jeg det sitter en oljenivå/oljetemp måler skrudd fast i i bunnen av bunnpanna. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 5, 2011 Om du har kjørekomp. mener jeg det sitter en oljenivå/oljetemp måler skrudd fast i i bunnen av bunnpanna. Det er kjørekomputer ja, har sett ett rundt flatt omeråde i bunnpanna men der er det ingenting, sitter i framkant ja på venstre side, der har nok noen modeller oljenivåmåler ja. men ikke jeg, Hvor kan den da sitte? Etkan er ikke oppe å går heller for tiden... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...