Motor stoppet plutselig - Audi 80 comp.

Anbefalte innlegg

Bilen STOPPA Helt plutserlig på veg hjem fra jobb i dag! hva i H kan det være bytta bensin pumpa for 3 dager siden startern og bensinpumpa går som!! kan det være en sikring til bensin pumpa?? : klø :: klø :: bh ::confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo være sirking til bensinpumpa såklart.. Men du hører vel vanligvis lyden av pumpa når når du skrur på tenninga om den fungerer?

Uansett, så ryker som oftest ikke sikringer uten grunn.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

pumpa starter å går i 2 sec

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen går på bensin ja, men om den får no bensin er en anen sak, bilen står på jobb nå siden den nekta å starte, så måtte jeg haike hjem :P er så jævlig det greine her! fikk bytta bensin pumpa på onsdag, etter det så gikk den som en klokke, men i dag så tokk hele bilen natta, nekta å starte... -_-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bilen gikk helt fint den kjørte i ca 30km/t in i et kryss, så kutan helt ut. å nekkta å starte etter det

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som sagt kjørte jeg fra jobb kl 23.00 i dag, gira ned inn til et kryss kjørte i ca 30 så kutta motorn ut, uten en eneste lyd bare stoppa, ingen fjusking eller napping, bilen har gått 199570km, har ikke feilsøkt siden jeg ikke har utstyr eller kunskap til det og at bilen står parkert på jobb 20min unna.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om pumpa starter i 2 sek så er det nok ingen sikring som er gått iallefall. Det er vel ikke mer en ca 2 sekunder pumpa går når du skrur på tenninga før releet kutter.

Har vært borti et lignende problem med min egen bil og da var det en ledning til tenningsmodulen som var løs. Men vet ikke om du har en sånn på din bil?

Høres vel ut som du enten mangler gnist eller bensin.. Litt merkelig om pumpa er nettopp bytta igrunn: klø :

Du har nok bensin på tanken?:P

Tenningsmodulen ser forøvrig sånn ut på min bil iallefall.Vare_10116_1.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har full tank :) ting jeg har bytta på bilen i det siste er coil,tennplugger, så tenning vett jeg at jeg har/hadde har ikke skjekka nå, pga null verktøy tilgjengelig der bilen er, men får se hva jeg for gjort :/ i mårra bare å pøsse på med ting å skjekke ut:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde samme problemet på min audi 80,da var det en ledning fra hallgivern som hadde røket.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er nok ikkje det problemet ;)

Er vel gjerne greit og starte og feilsøke litt på pumpa iogmed at den nettopp er byttet.

Er det enkelt og komme til for å sette 12volt direkte på pumpa? Det er iallefall ein grei metode for å utelukke at det ikkje er der problemet ligger.

Evt ta av bensinslangen og sette den oppi ei brusflaske og kjinne er vel gjerne enda lettere ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan vell umulig være bensin pumpa? den er jo 3 dager gammal!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant ut hva som var galt, bilen var hos SSP for å bytte bensinpumpe, å de hadde da tatt noen snarveier med bensin ledningene i tanken å laga til noen jalla overganger fra pumpa og opp. det var den slangen som hadde hoppa av! det er vell ikke hva man forventer av sett såpass seriøst verksted ?? sistegang jeg skal opp ditt vertfall

(dette er da noen månder siden)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.