Anbefalte innlegg

Nå som det har kommet til regnsesong viser det seg at det er til tider mye irriterende dugg i bilen min.

Jeg tror ikke det lekker vann noe sted, og bilen er alu så det er lite sannsynlig at det er noen rusthull noe sted :D

Det kommer ikke vann inn når jeg vasker med høytrykk, og kupefilterene har jeg skiftet nylig.

Noen som har en tanke hva dette kan komme av?

Aircon er ikke så sprek som den var så den trenger nok ny gass, men kan dette slå ut i dugproblematikk?

Tar gjerne tips for hva og hvor jeg kan sjekke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sier absolutt ikke at det er det; men dersom varmeregisteret lekker kan det lett dugge mye, mulig du hadde kjent en litt søtlig lukt i så fall? Hva med takluke, har du det kan muligens tette dreneringshull få vann til å gå plasser det ikke burde?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes det noe egnet å stake opp drenshull i tilfelle?

Are: Klimaen er med på å tørke luften i bilen, så det blir ikke værre av fungerende klima :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller at det generelt er mer fukt i bilen som aldri får tørket helt opp.. Hva med å slenge ett par coupevifter inn i bilen over natta og en pitteliten gløtt på ruta?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ellers så er det jo ett kjent Audi problem at dreneringen til klimaen går tett, og leder alt vannet ut ved føttene til passasjeren.

Da vil du selvsagt merke at teppet er vått om du kjenner på det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet kupèfilter? Sitter 2 stykk oppunder panseret, veldig enkelt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke det henger igjen fukt i bilen.

Lot den stå med åpne vinduer hele dagen i sola sist det var sol, og forsåvidt flere ganger før det.

Det kommer en svak sur dunst fra aircon når jeg starter, burde kansje vært renset. Kjørt sånn aircon rens på boks uten hell.

Og som nevnt skiftet jeg nylig begge kupefilter, ordentlig kullfilter og ikke de kjipe pappfiltera..

Tror det er tørt inni bilen men skal sjekke under mattene, og se i motorrommet og få bort eventuelle løv i mora.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg undersøkt litt.

Det virker ganske tørt under matta på passasjersiden så tror ikke det lekker noe inn i bilen.

Var å kikket litt under panseret også, og der oppdaget jeg et stort basseng med vann, se bilde har merket hvor det er tydelig med vann (flere cm).

Antar dette kanskje er forklaringa på problemet.

2445vs6.jpg

Spørsmålet er da hvor er dreneringshullet? Antar det har tettet seg med løv og eller dritt..

Er det noe jeg kan komme til enkelt eller er det komplisert.

Glemte forresten å si at jeg ikke har takluke så ingen problem der :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ikke bildet, men regner med det er rett foran ruten du mener? Da er det normalt bare å ta av deksel og grave alle steder så du får ut all guffe... Høytrykk nedi kan også funke for å få åpnet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er på førersiden ved ruta.

Får spyle litt rundt og se om det skjer noe, problemet er bare at jeg ikke ser hvor det skal renne ut, så er redd jeg må skru ut noe for å finne dypeste punktet..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

trykkluft pleier å fungere...=o)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal renne ut på hver side ut mot skjermene...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er du sikker på at det skal ut mot skjermene?

Det ser ut som det går en kanal ned fra over skjermen og bak servopumpa (?) som ligger halvveis under vann..

Antar dette forklarer hvorfor bilen skriker når jeg svinger i regnvær... :D

Uansett, det synes å måtte være bak/rundt denne pumpa et sted men er ikke så lett og se eller komme til å hadde vært greit om noen visste litt om dette, ellers får jeg se om jeg kan dra fram våtsugeren og tømme det, så kanskje det hjelper.

Spylte nedi der med hageslangen i dag morges og det gjorde ingenting, kan ta frem høytrykken etterpå, men litt redd for å ødelegge noe der da høytrykken min er ganske sterk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært ute å sett litt til og det virker på meg som om det er et dreneringpunkt under kupevifteboksen.

Det er visst vann på begge sider, og det forsvinner forsåvidt, men sakte sakte..

Fant også en løs nede i vannet, men antar den ikke har noe med dette og gjøre så la en ny tråd på det..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser du inn i hjulbuen din(rett over dekket i bakkant) så ser du dreneringen. Stapp et skrujern opp der eller en piperenser:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.