Nøkking etter chipbytte 2.2t aan(Før 264mtm nå 420Jonus)

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en coupe quattro med s4 2.2t aan motor fra 1993.

Jeg kjøpte en 420hjerne(fra en aby 1993modell) med tilhørende dyser og bensintrykksregulator.

Jeg har byttet hjerne, bensin og dyser nå, men bilen ville ikke starte, med den nye hjernen. Virket som det var en startsperre som slo inn, da den fyrte litt første gang jeg prøvde, men så ble den helt død.

Da kom jeg på at jeg ville prøve å bare flytte de 420chippene, fra den aby hjernen over i aan hjernen min.

Det gjorde jeg og da startet bilen helt fint, ingenting fjusk eller noe på tomgang. Kan også stå stille å ruse motor uten at det er tegn til noe fjusk.

 

MEN!

Når jeg setter den igir, så drar første gir greit helt til 5000omdr, så starter den å fjuske.

Når den først har startet å fjuske, så fjusker den uansett turtall.

Om jeg tar den utav gir igjen, så kan jeg ruse så mye jeg vil igjen, uten fjusk.

 

 

Oppsett

Bosch stor bensinpumpe i tank.

Delphi 440dyser

Modifisert bensintrykksregulator

Turbonetics E48

Turboxs Kuleventil

H-Råder

Stor oljekjøler

Bosch 3* LMM(Gitter fjernet på motorside)

wagner intercooler/m 2,5 rørgate

 

 

Bil fungerte perfekt før jeg byttet chipper.

Det satt en MTM264PS chip i aan hjernen min.

 

 

Setter høyere effekt krav til bedre plugger?

Blir det høyere belastning i pluggledninger?

 

Setter pris på hjelp her! :)

Da jeg ikke kommer noen vei selv nå.

 

Ring meg gjerne, da jeg drar til verkstedet nå. 47862416

Om noen bor i ullensaker/eidsvoll, så hadde jeg ikke sakt neitakk til at dere ble med å hørte litt på bilen.

 

 

OPPDATERING

Jeg har kjøpt nytt bensinfilter, da jeg kanskje trodde det kunne være årsaken.

Det hjalp ingenting.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nesten garantert coiler som ikke henger med.

 

Mvh Kjetil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tanken har slått meg. Setter det så mye høyere krav til coiler allerede ved 420hk kontra 264? Iogm at det funket knirkefritt igår morges før jeg monterte chippene.

Hvordan kan jeg feilsøke coilene?

 

OG sist.

Hvordan coiler anbefales?

Vil 1.8t coiler holde til 420kittet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilke plugger kjører du?

Disse motorene er kresne på plugger og det anbefales å bruke Bosch F5DP0R platinaplugger på de.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det har jeg faktisk ikke skjekket. skjekker det imorgen. de virket ihvertfall med de andre chippene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på 420 oppsettet skal ha 3" MAF hus da? Har du feil dim på MAF hus måler den ikke rett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er ikke 100prosent sikker. men selger nevnte ikke det. skal skjkkes opp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørte med selger. han sa det skulle være 4tom. har det virkerlig så mye å si?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørte med selger. han sa det skulle være 4tom. har det virkerlig så mye å si?

Ante meg det ja, det har alt å si, går mindre luft mellom en 3" hus en et 4" hus

Få på et 4" hus så tenker jeg det går mye bedre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om jeg har forstått dette riktig. Siden jeg har 3toms lmm, så skal bilen få for mye bensin. burde den ikke ryke mer fra eksosen da? Får den så mye bensin at den drukner da og da starter å nykke?

hva er poenget med å mappe med 4tom maf når inngang på turbo bare er 3?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tanken har slått meg. Setter det så mye høyere krav til coiler allerede ved 420hk kontra 264? Iogm at det funket knirkefritt igår morges før jeg monterte chippene.

Hvordan kan jeg feilsøke coilene?

 

OG sist.

Hvordan coiler anbefales?

Vil 1.8t coiler holde til 420kittet?

 

2 kompiser fikk samme problem ved denne effektøkninga.Byttet til 1.8 coiler så gikk bilene som dem skulle.1.8 coiler har jeg hørt skal tåle 200hk pr stk.Coilsett kjøper du på apikol el så har jeg en haug med orginalcoiler du kan få prøve.

 

Mvh Kjetil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ordne meg 4toms lmm hus, siden chippen er satt opp for det.

Bestiller meg også coiler hos apikol, siden de er så billige, sikkert greit å bytte uansett, aner ingenting om kmstand på de som står der nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.