#1 Skrevet Oktober 22, 2011 (endret) Hei. Jeg har en coupe quattro med s4 2.2t aan motor fra 1993. Jeg kjøpte en 420hjerne(fra en aby 1993modell) med tilhørende dyser og bensintrykksregulator. Jeg har byttet hjerne, bensin og dyser nå, men bilen ville ikke starte, med den nye hjernen. Virket som det var en startsperre som slo inn, da den fyrte litt første gang jeg prøvde, men så ble den helt død. Da kom jeg på at jeg ville prøve å bare flytte de 420chippene, fra den aby hjernen over i aan hjernen min. Det gjorde jeg og da startet bilen helt fint, ingenting fjusk eller noe på tomgang. Kan også stå stille å ruse motor uten at det er tegn til noe fjusk. MEN! Når jeg setter den igir, så drar første gir greit helt til 5000omdr, så starter den å fjuske. Når den først har startet å fjuske, så fjusker den uansett turtall. Om jeg tar den utav gir igjen, så kan jeg ruse så mye jeg vil igjen, uten fjusk. Oppsett Bosch stor bensinpumpe i tank. Delphi 440dyser Modifisert bensintrykksregulator Turbonetics E48 Turboxs Kuleventil H-Råder Stor oljekjøler Bosch 3* LMM(Gitter fjernet på motorside) wagner intercooler/m 2,5 rørgate Bil fungerte perfekt før jeg byttet chipper. Det satt en MTM264PS chip i aan hjernen min. Setter høyere effekt krav til bedre plugger? Blir det høyere belastning i pluggledninger? Setter pris på hjelp her! Da jeg ikke kommer noen vei selv nå. Ring meg gjerne, da jeg drar til verkstedet nå. 47862416 Om noen bor i ullensaker/eidsvoll, så hadde jeg ikke sakt neitakk til at dere ble med å hørte litt på bilen. OPPDATERING Jeg har kjøpt nytt bensinfilter, da jeg kanskje trodde det kunne være årsaken. Det hjalp ingenting. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 22, 2011 Nesten garantert coiler som ikke henger med. Mvh Kjetil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 22, 2011 (endret) Tanken har slått meg. Setter det så mye høyere krav til coiler allerede ved 420hk kontra 264? Iogm at det funket knirkefritt igår morges før jeg monterte chippene. Hvordan kan jeg feilsøke coilene? OG sist. Hvordan coiler anbefales? Vil 1.8t coiler holde til 420kittet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 22, 2011 Hvilke plugger kjører du? Disse motorene er kresne på plugger og det anbefales å bruke Bosch F5DP0R platinaplugger på de. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 22, 2011 det har jeg faktisk ikke skjekket. skjekker det imorgen. de virket ihvertfall med de andre chippene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 22, 2011 Sikker på 420 oppsettet skal ha 3" MAF hus da? Har du feil dim på MAF hus måler den ikke rett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 22, 2011 Jeg er ikke 100prosent sikker. men selger nevnte ikke det. skal skjkkes opp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 22, 2011 Hørte med selger. han sa det skulle være 4tom. har det virkerlig så mye å si? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 22, 2011 Hørte med selger. han sa det skulle være 4tom. har det virkerlig så mye å si? Ante meg det ja, det har alt å si, går mindre luft mellom en 3" hus en et 4" hus Få på et 4" hus så tenker jeg det går mye bedre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 22, 2011 (endret) Om jeg har forstått dette riktig. Siden jeg har 3toms lmm, så skal bilen få for mye bensin. burde den ikke ryke mer fra eksosen da? Får den så mye bensin at den drukner da og da starter å nykke? hva er poenget med å mappe med 4tom maf når inngang på turbo bare er 3? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 23, 2011 Tanken har slått meg. Setter det så mye høyere krav til coiler allerede ved 420hk kontra 264? Iogm at det funket knirkefritt igår morges før jeg monterte chippene.Hvordan kan jeg feilsøke coilene? OG sist. Hvordan coiler anbefales? Vil 1.8t coiler holde til 420kittet? 2 kompiser fikk samme problem ved denne effektøkninga.Byttet til 1.8 coiler så gikk bilene som dem skulle.1.8 coiler har jeg hørt skal tåle 200hk pr stk.Coilsett kjøper du på apikol el så har jeg en haug med orginalcoiler du kan få prøve. Mvh Kjetil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 23, 2011 Skal ordne meg 4toms lmm hus, siden chippen er satt opp for det. Bestiller meg også coiler hos apikol, siden de er så billige, sikkert greit å bytte uansett, aner ingenting om kmstand på de som står der nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...