#1 Skrevet Oktober 22, 2011 Hei, har en golf 3 tdi som ikke starter. Glødelampen i instrumentpanelet lyser hele tiden (slukker aldri), men pluggene blir ikke varme. Har sjekket gløderelet, og det virker. Hva er det som gir gløderele signal? Og hva bestemmer når gløderele't skal koble fra? Hva skal til for å slukke gøldelampa? Har en mistanke om at så lenge glødelampa lyser så vil ikke motoren få diesel, stemmer dette og hva er sammenhengen? For med en gang lampa slukker så starter bilen med en gang. Så problemet er vel: Hvorfor slukker ikke glødelampa? Håper på hjelp, vart litt mye her, men spør hvis noe er uklart 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 22, 2011 Tror glødelampa også fungerer som motorlampe på golf 3. Det kan være at den indikerer feil i motorstyringa. Dessuten vil en slik TDI, med noe kinning, starte uten at glødinga virker, med den temperaturen som er i trøndelag i dag. Jeg tror derfor at feilen er relatert til noe annet enn glødinga. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 22, 2011 Hei,det gir god mening, takk for tips. Har benyttet kvelden til å feilsøke. Prøvd å koble til billig versjon av VAG COM, men får ikke til å kommunisere. Har kommet fram til at glødelampen indikerer en feil som stopper dieseltilførselen til motoren. Noen som har forslag på hva det er? Kan tilføye at feilen har kommet og godt en stund, akkurat som noe vakkelfeil. Bilen har stoppetunder kjøring et par ganger også, glødelampen begynner å lyse og det virker som om dieseltilførselen stopper. Men nå ligger feilen konstant inn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 22, 2011 Hvis det er strømtilførselen til motorstyreenheten som er problemet, vil ikke Vag Com kommunisere med den. Men det er jo ikke sikkert at billigversjonen virker i det heletatt..... Tenkte kanskje det kunne være startsperra som er problemet, hvis den har det. Men da tror jeg ikke den stopper når den først har startet. Golf 3 etter 94`har startsperre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 23, 2011 Hvis d er startsperra som er problemet, vil den ikke da starte og stoppe med en gang? Har åpnet retur'n på dieseltilførsellen og det strømmer diesel ut når jeg kinner motoren. Så skjønner ikke hvorfor den ikke starter da. Noen som kjapt kan forklare hvordan dieselsystemet fungere på disse bilene med tanke på start og stopp? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 23, 2011 Det sitter en magnetventil for dieselavstenging på dieselpumpa, sjekk at det kommer strøm til den når tenninga er på, samt at det kommer et hørbart klikk i ventilen når tenninga settes på. Legger ved en link til Volkswagen`s selvstudiehefte for 1,9 TDI. Det er på tysk, men det går jo om ikke annet an å se på bildene http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_153.PDF 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 23, 2011 Kan det være slitte plugger? hadde en diesel pick-up som glødet leenge og gjerne 2 ganger før den startet. Byttet plugger og glødetiden gikk ned til ca 5 sek. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 24, 2011 Hei igjen, takk for gode råd og fin link. Bilen står til mine svigerforeldre så skal oppdatere neste gang jeg er der på besøk . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 26, 2011 Da har jeg fått feilsøkt litt mere på denne bilen. Fikk lest ut denne feilkoden: 00546 - Data Wiring faulty: Implausible Signal Possible Symptoms Engine not starting / immediate Shutdown Malfunction Indicator Light (MIL) ON Possible Causes Wiring and/or Connector(s) from/to Immobilizer Control Module (J362) faulty No Signal or Implausible Signal on W-Line between Immobilizer Control Module (J362) and Engine Control Unit or Fuel Cut-Off Valve Control Unit Har uthevet skriften som jeg tror forklarer problemet mitt. Har også målt spenning på magnetventilen for dieselavstegningen, og der er det helt dødt. Jeg klarte heller ikke å kommunisere med ECU modulene gjennom VAGCOM - Så lurer på om det er noe "vakkelfeil" på kontakter mellom ECU,startsperre og/el Avstengingsventilen... Noen som har tips eller erfaringer? Er dere enig med min konklusjon? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 17, 2012 Hei! Noen som enkelt kan forklare meg hvordan man programmerer om startsperren etter et ECU/motorstyring bytte på den Golf 3 1996. Må jeg ha pinkode og dato når den ble generert? Eller er det en grei sak å gjøre med VAGCOM? Har løst problemet da, det var ECU som var defekt. Nå er det bare å få fiksa startsperra! Håper på kjapt svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...