TMC feil på Navi+ på A6 4B

Anbefalte innlegg

Har problemer med A6n, kjøpte bilen nylig med feil på tmc boks, selger har fått undersøkt at det var TMC boksen som satte feil. Dette kommer opp under oppstart: ”RDS-TMC tuner: Connection to RDS-TMC tuner is faulty or could not be established”

Har fått tak i en brukt modul fra en tilsvarende bil som skulle være i orden og skiftet denne. Dette hjalp ikke.. feilen er her enda. Ved første øyekast kan jeg ikke se tegn til ledningsbrudd i nærheten av boksen. Har også gjort et forsøk med å fjerne sikring som en slags "resetting" dette hjalp heller ikke. Litt irriterende uten ordentlig radiosignal.. Selger har sagt seg villig til å ordne opp og jeg skal innom Møller på mandag for å høre om en løsning.. For min del trenger ikke jeg å ha TMC, men radio er jo greit å ha når man tross alt kjører endel..

Er det noen her som har vært borti noe liknende og evt har noen tips? Hørte med en kamerat som har en facelift B5 S4 og han har samme problemet, men der var det visst kjent at problemet satt i noe kretskort bak ved antennen.. dette har jeg ikke undersøkt på bilen enda..

Forslag mottas med takk! :)

Richard

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.