Anbefalte innlegg

Bilen min har unormal høy tomgang med varm motor. kald motor så starter den på 1000 rpm, og når den er gjennomvarm så ligger den på ca 1500 rpm. noen som har peiling på hvorfor?? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

virker tomgangsmotoren som den skal da? napp av pluggen mens motor går og hør om tomgang endrer seg, kan prøve å rense opp motor da de tetter seg med oljefilm. slår ikke tomgangsmotor inn så kan du sjekke om du hører et lite klikk fra tps hvis du tar av og på gassen litt. det lille klikket er en bryter som sier om tomgangsmotor skal gå eller ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg napper ut pluggen så endrer den seg bittelitt. når den er kald. men ikke når den er varm. det sitter Autronic på den, så når jeg plugger til den og endrer tomgangen der, så endrer den seg, men når jeg endrer tomgangen på pcen ned til 8-900, så vil ikke bilen mer ned enn til 1400 ca..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har akkurat samme problem på min aan. 1000 rpm når kald og 1500rpm når varm. Ikke noe forskjell når ueg drar ut kontakt til tomgangsmotor og kan ikke si at jeg hører noe klikk fra tps.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vart det bare plutselig slik på bilen din å, Stian?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det vet jeg ikke egentlig.

Bilen min var sånn når jeg kjøpte det.

Har egentlig ikke tenkt så mye over at den går høyt på tomgang, før jeg så denne tråden.

Da tenkte jeg at jeg skulle skjekke det nærmere ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er gassen din litt sånn rar å? litt sånn " veldig følsom " på en rar måte :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, har ikke merket noe spesielt på gassen. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

veldig irriterende at det er sånn..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viss det er koblet på samme måte som motronic så skal du høre et lite "klikk" akkurat når gasspjeldet tilbake i tomgangsposisjon. Det er mulig å justere litt på TPS slik at dette klikket blir aktivert når det skal.

 

Edit: Ser at Johnsen var før meg der :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant du ut av dette? har akkurat fått det samme problemet på min s2. 1000rpm på kald motor, og 1500 på varm motor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en demper på returen til gasspjeldet, der kan det løsnes en mutter som skal låse og skru den inn eller ut, justeringen ser du fysisk, en rund dings med en liten hvit belg på. Kan jo være den ikke står skikkelig fast og har skrudd seg litt ut, ellers kan det jo være den hvite tempgiveren til kjølevannet bakpå toppen som har tatt kvelden, da kan den tro at motoren er kald selv om den er varm og pøser på med dertil bensin, derfor er den rett når motoren faktisk ER kald.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.