#1 Skrevet Oktober 22, 2011 Bilen min har unormal høy tomgang med varm motor. kald motor så starter den på 1000 rpm, og når den er gjennomvarm så ligger den på ca 1500 rpm. noen som har peiling på hvorfor?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 22, 2011 virker tomgangsmotoren som den skal da? napp av pluggen mens motor går og hør om tomgang endrer seg, kan prøve å rense opp motor da de tetter seg med oljefilm. slår ikke tomgangsmotor inn så kan du sjekke om du hører et lite klikk fra tps hvis du tar av og på gassen litt. det lille klikket er en bryter som sier om tomgangsmotor skal gå eller ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 23, 2011 Når jeg napper ut pluggen så endrer den seg bittelitt. når den er kald. men ikke når den er varm. det sitter Autronic på den, så når jeg plugger til den og endrer tomgangen der, så endrer den seg, men når jeg endrer tomgangen på pcen ned til 8-900, så vil ikke bilen mer ned enn til 1400 ca.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 23, 2011 Jeg har akkurat samme problem på min aan. 1000 rpm når kald og 1500rpm når varm. Ikke noe forskjell når ueg drar ut kontakt til tomgangsmotor og kan ikke si at jeg hører noe klikk fra tps. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 23, 2011 Vart det bare plutselig slik på bilen din å, Stian? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 23, 2011 Det vet jeg ikke egentlig. Bilen min var sånn når jeg kjøpte det. Har egentlig ikke tenkt så mye over at den går høyt på tomgang, før jeg så denne tråden. Da tenkte jeg at jeg skulle skjekke det nærmere ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 23, 2011 er gassen din litt sånn rar å? litt sånn " veldig følsom " på en rar måte 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 23, 2011 Nei, har ikke merket noe spesielt på gassen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 23, 2011 veldig irriterende at det er sånn.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 27, 2011 Kan det være TPS'n ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 28, 2011 Viss det er koblet på samme måte som motronic så skal du høre et lite "klikk" akkurat når gasspjeldet tilbake i tomgangsposisjon. Det er mulig å justere litt på TPS slik at dette klikket blir aktivert når det skal. Edit: Ser at Johnsen var før meg der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 23, 2012 Fant du ut av dette? har akkurat fått det samme problemet på min s2. 1000rpm på kald motor, og 1500 på varm motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 23, 2012 Det er en demper på returen til gasspjeldet, der kan det løsnes en mutter som skal låse og skru den inn eller ut, justeringen ser du fysisk, en rund dings med en liten hvit belg på. Kan jo være den ikke står skikkelig fast og har skrudd seg litt ut, ellers kan det jo være den hvite tempgiveren til kjølevannet bakpå toppen som har tatt kvelden, da kan den tro at motoren er kald selv om den er varm og pøser på med dertil bensin, derfor er den rett når motoren faktisk ER kald. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...