Får ikke støm til startmotor a6 4b

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nettopp byttet til ny clutch på bilen, og i det vi skulle sette på girkassen så klarte vi å klemme en ledning som går til starteren.. Dette la vi ikke merke til før vi startet bilen.. Når vi vrei om nøkkelen så begynte hørte du det knittra inni rattstrammen og at det kom en liten tynn røyk ut av rattstrammen.. Dette medførte også til at jeg ikke får start på bilen ved hjelp av tenningen.. Men hvis man kobler fra der ledningen ble klemt og direkte på batteriet, så starter bilen.. Har gått over alle sikringer og reler og de ser alle fine ut. Kan det være noe med tenningsspolen? Eller er jeg bare helt på bærtur?: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som vet noe?? Trenger svar litt kjapt da jeg trenger bilen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har mest sansynlig brent tenningslåsen og ledningsnettet til denne. I beste fall er det kun ledningen ned til innslaget som er brent.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har mest sansynlig brent tenningslåsen og ledningsnettet til denne. I beste fall er det kun ledningen ned til innslaget som er brent.

Vi hadde skrudde opp alt av plastikkdekseler og vi kunne ikke se noe antydninger til brente/svidde ledninger ut eller inn til tenningslåsen..

Men det er ikke noe rele eller sikring som kan ha skylden til at jeg ikke får startet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har garantert knerta tenningsbryteren din. Denne sitter bak tenningslåsen og er en elektrisk del.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har garantert knerta tenningsbryteren din. Denne sitter bak tenningslåsen og er en elektrisk del.

Hvordan kan jeg vite 100% at jeg har knerta den? har helst ikke lyst til å bytte ut en allerede fungerende del :P

Men for å komme til denne så må jeg av med alt av plastikk deksler igjen vel?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det må du.

Du kan måle om du har strøm ut fra bryteren på den ledningen som går til starter innslag.

Vedder en bugg på at den er defekt. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.