#1 Skrevet Oktober 23, 2011 hei, driver å ser litt rundt etter en TDI motor til passaten min har sett at golf 3 ble levert med syncro og TDI (110hk) denne motoren heter da 1Z, AHU, ALE er det noen som veit hvordan girkasse som sitter på disse? vil girkassen jeg har i min passat 2E motor passer på noen av motorene fra golfen? eller må jeg bytte girkasse også? og passer da motor og girkasse fra golf3 over i passaten min? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 23, 2011 Ja, girkassen din vil passe på en TDI, er likt boltmønster på din motor og en Tdi fra golf 1,2,3,passat,vento osv... Det du må gjøre er å bruke svinghjul,lamell osv videre fra motoren du har pr.dags dato. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 23, 2011 okey, kjempe bra. så da er det bare å få tak i en TDI motor (1Z, AHU, ALE) med tilhørende hjerne osv. så er det bare å skru? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 23, 2011 regner med at det er syncroen du skal dytte dette nedi? ifso. så må du bruke blokk som har hullene til vinkeldrev braketten motorer som er levert originalt til syncro har dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 23, 2011 regner med at det er syncroen du skal dytte dette nedi? ifso. så må du bruke blokk som har hullene til vinkeldrev braketten motorer som er levert originalt til syncro har dette okey, så det vil si at jeg må egentlig få tak i en tdi motor som har sittet i en syncro? eller er dette noe som går ann å lage? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 23, 2011 hei, driver å ser litt rundt etter en TDI motor til passaten min har sett at golf 3 ble levert med syncro og TDI (110hk) denne motoren heter da 1Z, AHU, ALE er det noen som veit hvordan girkasse som sitter på disse? vil girkassen jeg har i min passat 2E motor passer på noen av motorene fra golfen? eller må jeg bytte girkasse også? og passer da motor og girkasse fra golf3 over i passaten min? Golf 3 Syncro har ikke 110 med 90 hk.....110 hk kun som fwd av en eller annen merkelig grunn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 23, 2011 Golf 3 Syncro har ikke 110 med 90 hk.....110 hk kun som fwd av en eller annen merkelig grunn ser man det ja. jeg klarer meg fint med en 90hk og chip også jeg hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 23, 2011 ser man det ja. jeg klarer meg fint med en 90hk og chip også jeg heheGodt mulig det er pga at 110 hk har vnt-turbo og annen downpipe,mulig turboen bygger litt mere ned så den kanskje kræsjer med vinkeldrev. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 23, 2011 Mener vinkeldrevet er skrudd i sia på girkassen, slik at blokka er den samme om det er syncro eller ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 24, 2011 Det er samme delenummer på motorblokka om det er syncro eller ikke, så hull til festbraketten på blokka er der på alle. Men vær obs på at motorer som er langsstilt, Passat b5/Audi 80/100/A4/A6, ikke har samme blokk som de tverrstilte, selv om motorbokstavene er de samme. Motorblokk Golf3.pdf MotorblokkGolf3 syncro.pdf 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 21, 2012 da er det en liten oppdatering her. har fått tak i en passat 35I TDI (90HK) hvor jeg har lyst til å flytte motoren over i min b4 er det mye jobb med ledningsnettet? eller går dette rimelig greit? noe jeg bør tenkte på før jeg begynner hjertetransplantasjonen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...