Koble automatisk kjørelys Vento

Anbefalte innlegg

Hei folkens, har nå kjøpt meg en tysk impotert Vento. Og da er det jo selvsagt ikke automatisk kjørelys. Mente jeg hadde lest bruksanvisning på hvordan man skulle koble dette inn her på forumet, men klare ikke søke den fram igjen. Er det noen som vet hvordan man kobler dette om bak på lysbryteren? På forhand takk fra en som er lei av glemme lys på

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som sitter på info om dette, det er vel gjerne bare lettest å bytte lys bryteren

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en pol på lysbryteren som heter TFL, denne kobles mot nærlys (56b) fra blinlysbryteren og parklys (58) på lysbryteren. Du kan også koble direkte mot hovedlys (56) bak på lysbryteren, men da kan du bruke fjernlys selv om lysbryteren står i 0-posisjonen.

Hvis ikke det er en TFL pol så må du skifte lysbryter til en Skandinavisk lysbryter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ahhhh supert, da blir det fiksa neste helg, begynner bli litt lei at lys blir glemt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror, uten at jeg skal påstå helt sikkert, at kobling mot parklys og instrumentlys går automatisk hvis du skaffer deg en lysbryter for skandinavisk bil, og at du da bare må koble TFL mot hovedlys (eller tåkelys eller LED-lamper etc). Ta deg en tur til hoggeren og finn brukt lysbryter hvis du ikke hvil punge ut for en ny.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får teste det ut med lysbryteren fra den andre ventoen min

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.