Peiling på K-jetronic? 2,2E startvansker halvvarm.

Anbefalte innlegg

Har problemer med å få start ved halvvarm 2,2 E KV K-jetronic motor (når kjølevannstemp er så høy at kaldstartdysa ikke slår inn). Har byttet bensinfilter,vacuumslager,plugger,fordelerlokk,termotidbryter og varmkjøringsregulator , men samme problem. Hvis jeg tjuvkobler kaldstartdysa starter den. Når den først har startet går den fint og normalt. Hva kan dette skyldes ?: bh :

Sjekka litt videre idag. Søkte etter falskluft ved hjelp av startgass. Ingen funn.

Kjørte lenge på startmotoren (med frakoblet coil) for å deretter sjekke hvilke plugger som var våte eller tørre. Alle pluggene var tørre ...?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat sånn var min å, og den startet på første slaget ved 25 minus, fant aldri ut hva det var før jeg solgte den. Kan det være ei dyse som lekker? Jeg sjekket ihvertfall bensintrykket inn på bensinfordeleren på min, og det holdt seg stabilt over tid, men sjekket aldri dysene. Hvis ei dyse lekker kan det jo komme for mye bensin i en/flere sylindere, vil kanskje få problemer med å starte da ettersom pluggen blir fuktig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

på 2.2, altså motorkode blandt annet KV, husker ikke hva de andre heter, men ikke ng/nf. Så har du en varmkjøringsregulator, disse hender blir litt på tur etter hvert. Google og finn ut av det :P

 

Man kunne trodd et det var dysene som lakk, men dette kan som regel identifiseres ved at man kort tid etter å ha stoppa bilen ikke får starta den, men venter man 5-10 minutter til så starter bilen som ingenting var galt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde også 2.2 motorkode kv. Min startet også lett etter 10 min. Den var vanskelig å starte når den hadde stått i sola/varme dager, og startet lett når det var kaldt. Den eneste feilen jeg visste om var at veivhusventilasjonen fryste lett når det var kaldt så jeg koblet av slangen på motorblokka og plugga hullet til innsuget for å slippe falskluft...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg anbefaler deg å sjekke ladespenning, og å gå over jordingspunktene mellom chassis og motor/gear.

Kan høres rart ut, men dårlig ladespenning og dårlige jordingspunkter var årsaken til 1 år med feilsøking og delebytting til ingen nytte på min GTI 16V med K-jetronic.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk også bensin kontrolltrykk, systemtrykk og holdetrykk etter avstengt motor.

Dette har med varmkjøringsregulatoren bl.a som er nevnt, er trykkene ute og sykler, så blir motor vrien å starte sånn. Det finnes nå fler gode tråder om den her på forumet. Er disse trykkene riktig justert, så kan det være at den trenger en justering av CO.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.