anbefalinger til olje på audi a4 1.8tq b6?

Anbefalte innlegg

Hei

Har alltid kjørt med castrol edge 5-30 olja.

Longlife oljen.

Nå i det siste ser jeg at bilen har brukt litt olje.

Jeg har nå ca kjørt 9000 km med oljen,og på peilepinnen så er oljen midt mellom midten og minimum.

Bilen har nå kjørt litt over 138.000 km.

Jeg er mest interessert i å fortsette å bruke castrol å lurer kanskje litt på om Magnatec oljen er noe bra?.

Selvfølgelig åpen for andre forslag til olje å :).

Husker jeg hadde en bmw en gang,der jeg brukte den valvoline max life oljen som var egnet til biler med over 100.000 km på telleren,kunne kanskje vært noe det å?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

0,5 l på 9000 km er 0,056 l/1000 km. Det er nesten ingen ting. Der veldig langt unna maks tillat forbruk på 1 l/1000 km. Den olja du bruker, er sannsynligvis den beste til denne bilen.

Magnatec er også bra. Men Edge er bedre. Jeg er ikke sikker på at Magnatec fins til denne bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok,men er det mange liter som skiller fra max til minimum da?.

Det jeg mener er f.eks vis det er 4 liter som er på maximum,så er det 2 liter olje igjen til midt på peilepinnen eller?.

Har nok uansett muligens fått ett litt større oljeforbruk enn hva jeg hadde før, for da så rørte det seg ikke like mye på pinnen.

Men er vel vanlig at bilen skal bruke litt olje,ble bare litt overrasket :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ca 1l olje mellom min og max merke på peilepinnen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok,men er det mange liter som skiller fra max til minimum da?.

Det jeg mener er f.eks vis det er 4 liter som er på maximum,så er det 2 liter olje igjen til midt på peilepinnen eller?.

Har nok uansett muligens fått ett litt større oljeforbruk enn hva jeg hadde før, for da så rørte det seg ikke like mye på pinnen.

Men er vel vanlig at bilen skal bruke litt olje,ble bare litt overrasket :P

La oss si du har 5ltr olje på maks, da har du ca 4ltr igjen på minimum. Det vil si at hvis du har fylt opp til maks sist du fylte olje så har du bare brukt 0,5ltr og regnestykket lenger oppe her tilsier at bilen din bruker svært lite olje:)

Min bil brukte ca 0,5ltr på 1000km, så:P

Hvor ofte skifter du oljen? Følger du long-life intervall? Jeg er ikke noe fan av å kjøre 20-30.000km på samme olja, så jeg ville personlig skiftet etter maks 10.000km, men du kan fint bruke long-life olja, for den er jo god:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neinei jeg kjører ikke 20-30.000 km på samma oljen.

Jeg er jo glad i bilen min,prøver ikke å ta livet av den :P .

Skifter olje etter 10.000 km ca.

Kjøpte meg en flaske med castrol edge olje i dag,og etterfylte ca 6 dl så nå er det max med olje igjen ;).

Blir vel uansett oljeskift snart så :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.