#1 Skrevet April 3, 2005 Hva skjer om jeg blir stoppa med spiksa mine denne uken da? Hadde i grunn tenkt å vente en uke til jeg hadde fått lakka felgene mine hvite. Så hva skjer dersom jeg blir stoppet? gigant bot på 1000 kr dekket? Ikke noe student budsjettet mitt ville like Forskrift om bruk av kjøretøy slår fast at piggdekk eller kjetting ikke må brukes i tiden fra og med første mandag etter 2. påskedag til og med 31. oktober.I Nordland, Troms og Finnmark er tilsvarende periode fra og med 1. mai til og med 15. oktober. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 3, 2005 Du kan jo prøve deg med at du nettop har vært, eller straks skal over en fjellovergang eller lignende hvis det er noe sånt i nærheten.. Kan hende du slipper unna med en liten hvit løgn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 3, 2005 Har tenkt på den.. Skal faktisk til fjells også å stå på ski. men dritt visst dem ikke går fem på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 3, 2005 var visst ikke noe problem den første uka sa dem i nyhetene, var ingen på østlandet tror jeg som skulle bli bøtelagt av det den første uka, og han mente det ikke var noen problem ellers i landet heller, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 4, 2005 Har tenkt på den.. Skal faktisk til fjells også å stå på ski. men dritt visst dem ikke går fem på Når jeg kjørte til jobb i dag så meldte de snø over 400 m på vestlandet, så skal du til fjells på ski går dette bra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 4, 2005 Takker og bukker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 4, 2005 Får prøve meg jeg også da, siden felgene mine ikke er kommet ennå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 5, 2005 Frå og med i dag er det forbode å køyre rundt med piggdekk på bilen. Fristen for å legge om er helga etter påske, og i år var påska særs tidleg. Slurv med dekkskifte kan bety 500 kroner til staten, seier distriktsleiar for UP, Leon Nordanger. Slik reglane er for skifte av piggdekk, kan fristen variere med nesten ein månad frå år til år, alt etter tidspunkt for påska. Difor er UP innstilt på å bruke vet når påska kjem så tidleg som i år. Nordanger understrekar at ein kan køyre med piggfrie vinterdekk enno ei stund, men også desse bør snart av. Visste ikke at UP hadde vet å bruke jeg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 5, 2005 Dersom dere hadde kikket ut her nå, ville dere vært glad for å ha piggdekk. Vært rett snøstorm her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 5, 2005 Man skal sko bilen etter forholdene, men siste frist hvis det er "sommer" og bar asfalt er 1 helg etter påske eller noe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 5, 2005 bra det kom noen snøfnugg i dag så jeg slipper bot 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...