#1 Skrevet Oktober 24, 2011 Hei Noen som har prøvd å kjøre 16v KR motor uten motor el-nett? Saken er at eg har komplett K-jet til motoren min men mangler sikrings boksen og tilhørende motor el-nett (har KR tennings hjerne). Holder på med godkjenning av 16v i Einser, og orginal insprøytning gjør søke prosessen mye enklere. Men siden bilen uansett skal leve med dobble webere etter godkjenningen er gjennomført så frister det å bare smekke på KR innsuget ++++ og ikke ta el-nett delen. Forventer at den blir litt grinete når den er kald siden en mangler kaldstart dysen, men er mest spent på om den faktisk vil funke på tomgang da tomgangs motoren er bort koblet. Noen som har et innspill? Mvh Hans Brekke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 24, 2011 bør nok mtp tenningssystemet ha elnettet til motor er elektronisk tenning på dette, uten vacuum styring på fordeler, så du må nesten ha ECU, samt at det til tomgangstyringa er en egen liten boks så bilen vil vel fort blir litt "sær" og ha med og gjøre om du skulle få det til å funke UTEN ecu ecu styrer vel og innslag på bensinpumpene om jeg ikke tar feil, lenge siden jeg har styra no med akkurat det der nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 24, 2011 En kar her ute brukte innsprøytningn og all el fra gmle gti motoren til sin 16v kr 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 24, 2011 hvordan fikk han til det? gamle gti motoren har jo vakuum fortenning på fordeler, 16v har ikke må jo ha gått ravende dårlig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 24, 2011 går vel hvis man flytter over fordeler og slikt å sikkert:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 24, 2011 da må man jo bytte oljepumpe. samt at det blir JÆVLIG trangt til fordeler da 16v har fordeler i toppen kontra 8v som har fordeler i blokka 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 24, 2011 KR tennings hjerne er oppe å kjøre allerede. Tenker på motor el-nettet til tomgangs regulator (vis den saken er så høy teknologisk at den regulerer) og kald start dyse. WUR og tilsvarende mikk makk fikser vel en del av biffen når motoren er varm. Er ikke ECU på KR motoren, bare et nett til tenning og et som går i sikrings boksen og styrer kald start dyse og bensin pumpe, bensin pumpa er alt styrt med tennings låsen for å mate de to tørste Weberene! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 24, 2011 er vel tenningshjerne til KR meg bekjent? samt en boks til tomgangskontroll som ligger inni bilen (merket med nr 244) den må jo justere fortenning når motor går. det gjør den jo ikke uten enten ecu eller vakuum fortenningskontroll 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 24, 2011 Er vakuum til tennings hjernen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 24, 2011 vil jo gå litt dass uten tomgangsregulator, men det bør jo gå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 24, 2011 Kaldstartdysen er ihvertfall helt uvesentlig, skal starte helt fint i temperaturer godt ned på minussiden uten at man engang merker forskjell uten denne.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 25, 2011 Høres bra ut. Er det orginalt pumpe i tanken som måter høytrykks pumpa på KR motoren? Eller er det nok å fyre opp den vanlige pumpa bak ved tanken som har akumulator? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 25, 2011 På G2 er det matepumpe i tanken. På Einser-GTI er det bare ei pumpe og den gjør jobben helt fint alene. Kjørte noen år med K-Jet-ihopplukk fra både EG og DX (alt ettersom hva som funka) og styretrykksregulatoren måtte 80 quattro isbilen og PL-Golfen ha i lag (i samme ånd som vi lærte på skolen på 80-tallet;)). Pga. ikke oppkoblet tomgangsregulator gikk den noe ruskete på tomgang, men den funka upåklagelig i tre-fire sesonger før jeg satte på Webere i stedet. Motornettet var for øvrig fra 83 GTI (bare med utelatt tomgangsregulator). Hadde jeg hatt KR-tenningsnettet du har i bilen din hadde den sikkert gått helt fint på tomgang. Jeg kjørte med stasjonær tenning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 25, 2011 Har ikke GTI pumpe i bilen nå, bare Weber pumpe..... Går det greit å kjøre K-jet pumpe på forgasser tank eller blir det bare krøll? (har retur rør) Skal mye til at ikke Weberene kommer tilbake på så fort det står stemplet 16v i vognkortet.... Så vil helst ikke bygge om hele bilen for å få det til å funke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...