Må bytte vindusheis/foringer til vindusheis Passat 1999, 3b

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Fikk problemer med vindusheisen på førerdøren som gjør at vinduet per definisjon er "løsnet" fra vindusheisen. Det kommer knaselyder fra døren når jeg kjører heisen, så motoren er om ikke annet i live.

 

Lurte i den anledning på om noen kjenner noen i Bergensområdet som kan skru på sånne ting for en liten sum penger, da jeg ikke ønsker å sponse Møller med de ekstreme summene de prøver å svindle meg for...

 

Mvh. Fredrik Graham

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vinduet oppe eller har det ramlet ned? Fikset dette på ein Golf 4 GTI, då hadde eine feste som holder vinduet i sjølve heisen knekt og vinduet kilte seg når det blei køyrt opp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vinduet falt ned, men fisket det opp med leatherman og en sokk, så nå er det tapet fast i toppen...

 

Kunne du hjulpet meg, evt hvor mye vil du ha for jobben/hvilke deler trengs...?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kanskje tid i helga om du får bilen til Knarvik. Lag ein tråd i teknisk og spør om tips, erfaringer og slikt først så er det sikkert nokon som har opplevd det same. Veit ikkje om det er likt som Golf, men om det er det så er det to plastikk greier som er skrudd fast i vindusheisen som vinduet står på.

 

Men lag ein tråd i teknisk som sagt, er nok mangen som har skrudd meir VW enn meg:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme skjedde med konebilen for noen mnd siden. Det er vel kjent problem at vindusheismekanismen tar kvelden. Altså de vaiere ryker.

Bestilte fra Polen inkl frakt kostet det ca 450kr. En kompis av meg som monterte og brukte ca 30min på det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På madammen sin golf kjøpte jeg hele baksiden av dør platen, da bare disse wire'ene var i rest på hovedlageret. Da bare flyttet jeg over motor, ledninger og høytaler. Koster rett under 1100,- Veldig grei jobb:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.