Anbefalte innlegg

Hei.

Gjelder VW Touran 06.

Byttet til hjul fra 19" sommer til 16" vinter idag og etter hjulskiftet tok jeg en tur. Kom en dunkelyd fremme som øker med farten på bilen. Har gjort research i hele kveld og er bra forbanna. Finner ingenting som kan være feil. Klaring til demper er det i massevis, sjekket endeledd, drivaksel, klaring til bremser ++++

Noen kloke hjerner her som kan bidra med litt hjelp? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

stramma skikkelig ? haha

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det har jeg :P morroklump

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har opplevd det samme selv, og i mitt tilfelle var det vektloddet (som klistres på felgen) som såvidt tok i bremsecaliperen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar Per, har sjekket det og trodde først det var det, men alt i orden på den fronten og. Men wtf, går i fra 19" til 16" og det skal liksom bli ett helvettes problem, skjønner ingenting

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket at boltene ikke er for lange?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er bare 1 ting å gjøre! sett vinterdekk på 19"erne :D hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte 16" sammen med de boltene jeg har nå i forrige vinter, har også brukt de boltene på 19" hjula,

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Elsker forslaget ditt Bård!!! :D Hadde vært noe, men har planer om å knuse en 240 i vinter og heller la denne stå til eu-godkjenningen 31.01

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det riktige bolter da? Koningen skal jo sørge for at hjulet låses til navet på en måte.

Men, er det noe risting i bilen/rattet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det riktige bolter da? Koningen skal jo sørge for at hjulet låses til navet på en måte.

Men, er det noe risting i bilen/rattet?

Ja skal være riktig, kan dobbelsjekke dette i morgen, har ett sett til med bolter (mener jeg fikk de boltene med Julius, tror aldri jeg har brukt de før). Ikke noe risting i rattet. Og hører kun denne dunkingen når jeg kjører rett frem, og ikke ved svinging.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket navet og den skjermen som beskytter skiva?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket navet og den skjermen som beskytter skiva?

Har vel kanskje ikke sjekka det sånn skikkelig nøye. Skjermen som beskytter er grei nok, men hva bør jeg se etter ang. navet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte mer om det er noe på hjulet som kan dunke borti, for da vil du jo se merker på navet. Men det virker svært usannsynlig, men uansett greit å sjekke når man først har av hjulene. Du kan jo også se etter merker på felgen og hjulbuen. Hvis dunken høres tydelig, og det skjedde etter du byttet hjul, så er det vel noe hjulet tar borti vil jeg tro? Isåfall vil det nok være merker der hjulet tar borti.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt av hjulet på siden lyden kommer ifra og sjekket, ingen merker på felgen eller i hjulhus. Det er ett eller annet faenskap som er i gang, skal se nærmere på det i morgen. Det med boltene skal eg dobbeltsjekke, men rart det kun kommer fra høyre side fremme og ikke andre plasser i.o.m det er samme bolter rund baut. Kan nevne at eg har KW og kjører lavt, skal ikke ha noen betyding, ingenting som tar borti noen plass så vidt eg har sett og alt ser fint ut. Men som sagt, får legge meg på alle 4 sånn som damene gjør og utforske litt i morgen etter jobb

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt bilen på bukker fremme og kjørt den. Ingen ulyder. Stabstaget var ett slitemerke på, har sjekket alt som kan ta borti og ser ut som det er ett gammelt merke. Er helt tom for ideer nå :P Får vel prøve igjen i morgen og se, begynner og bli gal.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.