Verksted oppdaget ikke dårlige foringer på 4 hjulsmåling.

Anbefalte innlegg

Bror min var og skulle godkjenne sin vento 97mod på biltilsynet for å få senkesettet i vognkortet, men den gang ei. kom dit så ville dem ikke for foringene i bakstillinga og ei bærekule var defekt. Så det jeg lurer på er:

Skal ikke verkstedet som tok 4 hjulsmåling sjekke dette før justering??

Hvis ja, Hvor står dette evt, dem nekter og ta ny måling gratis så greit og ha noe å slå i bordet med.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bror min var og skulle godkjenne sin vento 97mod på biltilsynet for å få senkesettet i vognkortet, men den gang ei. kom dit så ville dem ikke for foringene i bakstillinga og ei bærekule var defekt. Så det jeg lurer på er:

Skal ikke verkstedet som tok 4 hjulsmåling sjekke dette før justering??

Hvis ja, Hvor står dette evt, dem nekter og ta ny måling gratis så greit og ha noe å slå i bordet med.

Tjah det heter seg jo på fagspråket en skal utføre en forkontroll da,sjekke foringer/understell og dekktrykk,men om alle praktiserer dette er vel noe anet.hva var avtalen ved innlevering av bil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen skulle få 4 hjulsmåling og justering av lys.

Mener jeg har hørt at sånne ting skal sjekkes, men er ikke 100% sikker

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekker alltid for slakke før vi justerer her i allefall, og finner vi noe tar vi heller ikke firehjulskontroll før delene er byttet !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da jeg hadde ene gamle bilen min på verksted for 4-hjulskontroll, fikk jeg beskjed om at noen stag e.l. var gåent og jeg måtte bytte de før de kunne ta 4-hjulskontroll..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tar heller ikke noe 4hjulskont viss bilen har slakker..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

på naf og elverum bil og dekk har di alltid sjekket foringer osv før 4 hjulskontroller jeg har fått utført iallefall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men SKAL det gjøres??

Kjenner ikke regelverket, ikke sikkert det er noe regelverk som dekker dette heller. Om det så ikke er det, dra kortet med yrkesstolthet da. Man har en tendens til å bli litt mer behjelpelig da, for ingen(få) vil jo stå inne for å ha gjort en møkkajobb.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjenner ikke regelverket, ikke sikkert det er noe regelverk som dekker dette heller. Om det så ikke er det, dra kortet med yrkesstolthet da. Man har en tendens til å bli litt mer behjelpelig da, for ingen(få) vil jo stå inne for å ha gjort en møkkajobb.

var der og klaget, men det hjalp ikke. ikke ville dem gjøra det opp igjen, heller ikke gjøra det billigere. Så ble ikke gjort der nå for å si det sånn:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men skal stikke på biltilsynet og høre hva dem sier, er dem som godkjenner verksteder og sånn så

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet om det finnes noen tråder her på forumet med tilbakemeldinger på verksteder, o.l.?: klø :

Hvis de er så kjipe at de ikke engang vil gi deg rabatt på en ny firehjulsmåling synes jeg du skal legge ut navnet på firmaet her på forumet og be folk holde seg langt unna. Sånne steder finnes det ikke bruk for.: bråk :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.