Anbefalte innlegg

Ettersom girkassa på bilen min har tatt kvelden : bh : lurte jeg på om det var mye jobb å skifte girkasse på en VW Golf 1? : hjelp :

også lurte jeg på om det er noen som veit hvor man kan finne bokstavkoden til girkassa i bilen?: klø :

Hvis det er noen som har en 4-trinns girkasse som passer til en VW Golf 1 1982-modell, så si ifra :jegtarn:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koden står under svinghjulshuset, nesten midt under.

 

Synd det skjer nå. Både Rudi og jeg kasta sikkert tre slike kasser i fjor vinter....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ingen som har en 4-trinns girkasse til salgs? : help :

 

har hørt på høggern også, men der hadde de ikke, så må kanskje kjøpe ny motor med girkasse..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

passer ikke 5-trinns på da?

 

Anyway, er en smal sak å bytte kasse på disse bilene, sikkert enda lettere viss 4-trinns, (lettere å løfte?). Greit å ha noen med seg når du bytter, for trengs å holde igjen bremsene når du skal ha av drivledd...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg veit ikke om 5-trinns girkasse passer..: klø : kanskje det er noen andre som vet?:confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan bruke alle kasser med 21mm diameter og 24 splines på inngående aksel, uten at du behøver å bytte clutch. Pass på at kassa har 90mm diameter på drivakselflensene. Dermed kommer diverse 5-gearkasser i betraktning også, bare de tilfredsstiller disse kriteriene. Tror jeg ville leita etter girkasse på Golf 2'er modellår 84-87 (gjerne nyere også, bare de har 90mm-drivakselflenser) med 1,6 eller 1,8-motor.

 

Så avgårde til høggern igjen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

burde vel kanskje finne en til 1,6motor så lenge bilen min har 1,5.. eller går det like bra med en girkasse som har vært på 1,8l??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg veit ikke om 5-trinns girkasse passer..: klø : kanskje det er noen andre som vet?:confused:

De fleste passer rettt på slik som Andreas nevner, men husk hvis du bygger om fra 4 til 5 trinns så må du bytte giroverføringen til en fra 5trinns og girkassefestet på venstre side.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.