#1 Skrevet April 3, 2005 Ettersom girkassa på bilen min har tatt kvelden lurte jeg på om det var mye jobb å skifte girkasse på en VW Golf 1? også lurte jeg på om det er noen som veit hvor man kan finne bokstavkoden til girkassa i bilen? Hvis det er noen som har en 4-trinns girkasse som passer til en VW Golf 1 1982-modell, så si ifra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 3, 2005 Koden står under svinghjulshuset, nesten midt under. Synd det skjer nå. Både Rudi og jeg kasta sikkert tre slike kasser i fjor vinter.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 4, 2005 Det er ingen som har en 4-trinns girkasse til salgs? : help : har hørt på høggern også, men der hadde de ikke, så må kanskje kjøpe ny motor med girkasse.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 4, 2005 passer ikke 5-trinns på da? Anyway, er en smal sak å bytte kasse på disse bilene, sikkert enda lettere viss 4-trinns, (lettere å løfte?). Greit å ha noen med seg når du bytter, for trengs å holde igjen bremsene når du skal ha av drivledd... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 4, 2005 jeg veit ikke om 5-trinns girkasse passer.. kanskje det er noen andre som vet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 4, 2005 Du kan bruke alle kasser med 21mm diameter og 24 splines på inngående aksel, uten at du behøver å bytte clutch. Pass på at kassa har 90mm diameter på drivakselflensene. Dermed kommer diverse 5-gearkasser i betraktning også, bare de tilfredsstiller disse kriteriene. Tror jeg ville leita etter girkasse på Golf 2'er modellår 84-87 (gjerne nyere også, bare de har 90mm-drivakselflenser) med 1,6 eller 1,8-motor. Så avgårde til høggern igjen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 4, 2005 burde vel kanskje finne en til 1,6motor så lenge bilen min har 1,5.. eller går det like bra med en girkasse som har vært på 1,8l?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 5, 2005 jeg veit ikke om 5-trinns girkasse passer.. kanskje det er noen andre som vet? De fleste passer rettt på slik som Andreas nevner, men husk hvis du bygger om fra 4 til 5 trinns så må du bytte giroverføringen til en fra 5trinns og girkassefestet på venstre side. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...