Pris på tannreimskift? merkeverksted dyrere?

Anbefalte innlegg

Fikk et uventet besøk hos den lokale VW-forhandleren da vindusheisen røyk for ett par uker siden, og da jeg kom hjem ser jeg det står en merknad på faktura: "ny time bør avtales for tannreimskift, skulle den ryke blir det veldig kostbart. anbefales skiftet pga alder".

Har aldri vært borti denne reima før, så det sier meg ikke så veldig mye. Noen som vet om dette kan regnes som en dyr affære, eller om det er en liten "filleting"? Og vil det være noe å spare på å gjøre dette hos et uavhengig verksted?

Har stort sett brukt uavhengige til nå, siden bilen er såpass gammel, men det har vært mye i media i det siste om at merkeverksted ikke nødvendigvis er noe dyrere. Innspill? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

filleting og filleting

det er jo den reima som gjør at motoren fungerer da :) slik at kammen og veiva går riktig mot hverandre

aner ikke intervall på bilen din. men 5år/90 000km? ryker reima, så går ventilene i toppen i dass :) kan jo ta livet av vesentlig mer på sin ferd om dette skjer på høyt turtall

så det ER lurt og få bytta denne om den aldri har blitt bytta før :)

om det er dyrt.... tja. siden det virker som om du må sette det bort, så kan det nok komme på noen tusenlapper ja

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regn med over 10 på merkeverksted, 3-4 på et vanlig. Dela koster vel rundt 2 tusen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regn med over 10 på merkeverksted, 3-4 på et vanlig. Dela koster vel rundt 2 tusen :)

Akkurat et sånt svar jeg letet etter ;) Da vet jeg hvertfall at jeg skal ta en ringerunde og få prisoverslag først! Mange takk for alle svar!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

10k for regreim på en golf? Fikk tilbud på 4500kr sist jeg sjekka.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

på min golf 4 gti,så kom prisen an på om det var hydraulisk strammer eller ikke,var vel rundt 5,5k uten hydraulisk strammer,og rundt 8k med,dette var ikke på merkeverksted

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk denne skiftet på gamlebilen til moren min (også Golf IV, men 1.8) for noen år siden, Møller var både billigere og raskere enn de uavhengige verkstedene jeg sjekket med..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

10k for regreim på en golf? Fikk tilbud på 4500kr sist jeg sjekka.

Stussa jeg på også, koster da ikke 10k for å bytte reg rem på en 1.6 golf.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min erfaring er 1,9tdi... Uansett greit å sjekke priser flere plasser :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

møller skulle ha 10 k for å skifte på min(golf4 gti)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller / Sulland what ever skulle ha ca 6500kr for og bytte på min 1.8 ADR (audi a4) for ca 2år siden..

Dette var bare reimen, ikke strammer, kjøleveske osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk pris hos Møller og et uavhengig verksted som brukte orginale deler på jobbe.

Husker ikke prisene eksakt, men Møller lå 3' over, tok med tilbudet fra uavhengig verksted til Møller og fikk det til samme prisen der......

Møller har vistnok noe som heter prisgaranti som skal gi deg like bra pris på jobber hos de som hos andre, så lenge man kan dokumentere dette, men om det gjelder i hele Norge vet jeg ikke.

Uansett, synes dette var en grei deal, opprettholde mobilitetsgaranti og oppfølging / historikk hos merkeforhandler, så jeg brukte Møller ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller har prisgaranti. Får du pris hos et uavhengig verksted som benytter orginaldeler, eller deler med tilsvarende garanti, eks. mekonomen eller MECA, vil du få samme pris hos Møller.

Og du opprettholder mobilitetsgarantien!

Mvh.

Bjørn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg ringt rundt litt i området og fått pris av merkeforhandler på 8700, og på 3 ulike uavhengige verksted på 7500, 6500 og 5900. Merkeforhandler gjorde meg faktisk også oppmerksom på at de hadde prisgaranti da jeg ringte :)

Prisen var for skifte av både tannreim og vannpumpe. Det ble jo ikke billig, men ser jo hvertfall at det er mye å spare på å ringe rundt litt. Det er store variasjoner ute og går.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg ringt rundt litt i området og fått pris av merkeforhandler på 8700, og på 3 ulike uavhengige verksted på 7500, 6500 og 5900. Merkeforhandler gjorde meg faktisk også oppmerksom på at de hadde prisgaranti da jeg ringte :)

Prisen var for skifte av både tannreim og vannpumpe. Det ble jo ikke billig, men ser jo hvertfall at det er mye å spare på å ringe rundt litt. Det er store variasjoner ute og går.

Får du bytte hos merkeforhandler for 5900 når du viser tilbud fra di andre via prisgarantien?

Hørres for bra ut til å vera sant...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk ihvertfall byttet til laveste pris hos merkeforhandler når jeg la fram skriftlig tilbud fra annet verksted, da var det opplyst at man brukte orginaldeler eller tilsvarende. Ingen diskusjon heller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.