bytte motor fra 1.8 bensin til 1.6 td

Anbefalte innlegg

Noen som vet hva jeg må bytte for og få dette godkjent? holder det å bytte motor, eller er det forskjell på bremser osv? Er en Golf 2 det er snakk om

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det lurer jeg på også, men fra 1.6 til 1.6Gtd :)

Golf 2 ikkesant?

Det er værtfall ikke forskjell på bremser ifølge autohidden..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Golf 2 ja, var noe trøtt når jeg skrev tråden :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som har noe svar på det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har gjort dette på Golf 2 en gang, og da var jeg i kontakt med møller sentralt, for å få dokumentasjon. De gir ut slik dokumentasjon på biler opp til ca 1990. Det var ikke noe som måtte skiftes bortsett fra motor siden det faktisk er en nedgang i hestekrefter fra 90 i 1,8 til 70 i 1,6 td og vektforsjellen på diesel- kontra bensinmotoren er minimal.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er fortrinnsvis enkel ombygging. Både fra 1.8 og 1.6 bensin til diesel. Bremsene er like. Massive skiver på begge. Men gti 8v før 89 er bolt on. Må bare bruke skiver og klosser fra GTI.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok strålende :) var på møller og hørte men han som muligens kunne svare på det hadde pappaperm, fikk beskjed om å finne meg en hobby før jeg gikk ut døra : klø : trodde det var det jeg hadde gjort :)

men må det byttes tank osv også eller? er ganske blank her

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bytta ikke tank. Det er tykkere rør i metall, fra tanken og fram på diesel, men det fungerte bra med de originale plastrørene for min del. Ang. dokumentasjon så ta kontakt med importøren, forhandlerne tror jeg ikke har tilgang på slik dokumentasjon.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, da er det bare til og finne motor og skru opp trykket :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.