AFN motor i Jetta Mk2. Mulig?

Anbefalte innlegg

Heisann.

Ser nå ut til at jeg kommer til å skaffe meg en Jetta mk2 innen jeg har fått igjen førerkortet mitt.

Og når jeg da ønsker å skaffe meg en dieselbil så kunne jeg jo i samma slengen bygge om tenkte jeg. Har lest litt på forumet og sett at det blir sagt at AFN passer i Corrado. Nå vet jeg ikke så mye om forskjellen på corrado og jetta. Men antar at det er mye av det samme når det kommer til motorfester o.l.

Og får å tåle momentet burde vel girkassa også byttes. Passer dette også over? Vet også at pedaler må byttes. Og hvordan blir ledningsnettet i motsetning til det originale?

Hvilke utfordringer kan jeg støte på under et slik prosjekt?

Dette var mye spørsmål på en gang, men håper det er noen som kan svare meg :)

Mvh.

Simen Grasto

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil tro at Corrado og Jetta er mye likt når det gjelder motorfester. Men TDI motoren bør du nok skaffe fra en bil hvor den har stått tverrstilt, siden blokka er annerledes i Audi 80-100 - A4 - A6... Girkassen bør ha mekanisk cluth for at den skal passe rett inn i Jetta2. Gasspedal på tdi er elektrisk, så den må du ha, samt motorstyreenhet med ledningsnett. Vær også obs på at fra 95`modell har de fleste startsperre, og da må den flyttes over i sin helhet med styreenhet, nøkkel og lesespole. på div modeller fra ca 98> er startsperra integrert i instrumentpanelet. Den lar seg nok koble ut for de som har de rette kunnskaper...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.