Anbefalte innlegg

Kjøpte piggfrie dekk i dag, når jeg skulle legge de på felgene tenker jeg over at de er veldig harde.

Så sjekker jeg datoen (noe jeg glemte når jeg var på dekk1) og de er laget uke 46 2006. Er disse dekkene noe å ha?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken type er det da ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lever de tilbake å få nye.

JEG hadde hvertfall ikke godtatt å kjøpt 5 år gamle dekk til nypris. Ikke sjangs i havet :)

Utrolig hva en hyggelig samtale kan føre til. Fungerer ikke det har du alltids kjøpsloven..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vredestein ett eller annet. 18"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har ingen garanti for hvordan de er lagret, og det er alfa & omega når det gjelder piggfrie dekk. Lever de tilbake med en gang, og få nye.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opplevde det samme med sommerdekk nylig. Fant til slutt ut av det etter mye frem og tilbake med risting/ubalanse osv. Jeg fikk nye dekk. NAF sier at alder på dekk ikke har noe å si før det er blir tatt i bruk, det er først da det begynner å eldes. Men riktig lagring er som nevnt her også viktig. Mulig alder er viktigere på vinterdekk, men det sa ikke NAF noe om til meg. Men betale full pris for såpass gamle dekk var en annen sak... Ville nok fått de byttet ja, to andre dekkforhandlere jeg snakket med sa de aldri ville tatt i mot så gamle dekk fra leverandør og i alle fall ikke solgt til fullpris.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

NAF sier mye rart som ikke nødvendigvis er riktig. Dekk er ferskvare!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om man ser på http://www.byttdekk.no så har de enkelte overliggere ("gamle" dekk) tilgjengelig. Disse selges med redusert pris, og det informeres om det. Da får man i alle fall kompensert for at de er eldre.

 

Selv kjøpte jeg noen "nye" 10 år gamle Allroad dekk i sommer. Betalte omtrent ingenting for de, og selger hadde lagret dekkene relativt kjølig og stående. Ingen ubalanse eller andre merkbare forskjeller fra de dekkene som sto på før (med unntak av bedre grep pga mer mønster vel og merke). Så gamle dekk kan fungere, dog var dette sommerdekk.

 

Mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stefaren min kjøpte noen sommerdekk som viste seg og være 6år gamle, etter noen mailer så fikk han dem for 1000kr, så han skal prøve og se hvordan de funker :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.