Anbefalte innlegg

Var og kikket på en Audi 80 2.0S idag som vi ikke fikk til å gå.

Den har stått i flere mnder pga startproblemer.

Satte i nyoppladet batteri og ga den ett forsøk. Den startet da på første omdreining på starteren, men døde like kjapt. Etter dette var det ikke livstegn idet hele tatt. Starteren går altså helt normalt, men det finnes ikke livstegn ellers.

Noen som har opplevd lignende med en slik motor ? Tenker defekt startsperre, men det skal det visstnok ikke være i denne bilen. Har ikke sjekka etter gnist eller bensin, men regner med en av delene mangler... Er dette en vanlig feil på disse ?

Tips mottas med takk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv med litt startgass i innsuget, se om den fyrer igjen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv med litt startgass i innsuget, se om den fyrer igjen :)

Dramma bilen med litt bensin og da fyra den. Tydeligvis mangel på bensin.

Regner med det sitter en pumpe i tanken på disse, mistenker denne for å ikke virke. Burde vel klare å høre om den går ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket bensinpumpen nå. Legger øret ned til koplingen til pumpa i tanken og setter strøm på. Da kommer det ett lite klikk og så er det helt stilt. Burde vel høre litt summing ?!

Tipper denne er effekt jeg. stemmer iallefall bra med symptomene ellers.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk konstatert død bensinpumpe igår, så da blir det kjøp av ny. Ser Biltema har pumpe til 500 kr, tenker jeg prøver den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Handlet pumpe på biltema, men denne er ikke helt lik. Den er lenger og mangler en kant som gjør at den sitter der den skal.

Pumpen som satt i bilen har delenr 8A0906091F. Noen som har liggende en slik som virker ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Satt i ny orginal bensinpumpe og nytt filter, har også skiftet deler av bensinrøra under bilen da det var rustet hull i disse...

Nå går bilen igjen, men den er ikke 100% frisk.

Bilen er veldig vanskelig å få start på. Jeg kan dra den på starteren i lengre tid uten at den tar etter det, så virker det som om den fyrer på 1 eller 2 sylindre innimellom, før den til slutt starter... holdt på i 3-4 minutt tidligere idag på denne måten før den startet.

Når den først har startet går den som den skal. Merker ingenting ved kjøring, og går helt normalt på tomgang.

Om jeg stopper den igjen i 2-3 sekunder så er det på`n igjen med samme leksa...

Noen ideer ? Pluggene, pluggledningene og rotor/fordeler er nye.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

SKifta lufmengdemåler på min 2.0 E som var vrien å starte til tross for at de samme delene som du har skiftet var nye

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

SKifta lufmengdemåler på min 2.0 E som var vrien å starte til tross for at de samme delene som du har skiftet var nye

Trodde ikke det var luftmengdemåler på 2.0S jeg ?!? hvor står den isåfall ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant ut at instrumentet for temperatur ikke virker. Regner med det er en sensor som har tatt kveld. Kan dette ha noe å gjøre med at den er tungstartet ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det sitter 2 sensorer, en blå topolet og en grå 3 polet. Antar den blå er til motorstyringen og en grå til instrumentet.

Ohmet den blå og fikk over 20Kohm, så da antar jeg at denne er defekt. (ifølge annen informasjon jeg kan finne)

Prøvde å ohme den grå også, men der bikket jeg 200Kohm mellom 2 av pinnene og uendelig motstand i alle andre kombinasjoner... Ser egentlig ut som om begge er defekte ???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nappet av kontakten på den blå føleren og bilen startet med engang :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.