#1 Skrevet Oktober 29, 2011 Ble ganske overrasket når jeg fikk svar på prisforspørsel hos min lokale merkeforhandler på en ny Xenon-pære til min 06 Touran. Jeg var i utgangspunket litt skeptisk til Xenon pga. prisene jeg hadde hørt, men ble forsikret av selgeren hos forhandleren at prisene på dette var gått voldsomt ned etter hvert som det var blitt mer vanlig og at man snakket om 7-800 kr for ny pære. Godt mulig det, men at han glemte å si hvor mange verkstedtimer de skulle bruke på jobben? Det var jo ikke så mange tusenlappene man måtte legge på prisen for å Xenon heller... Så spørsmålet da - hva kan man i dag forvente å måtte betale? Er vel vanlig D2S 4300K som benyttes originalt her? Er det så mye på Touran som må demonteres for å få på plass ny pære? Ca. 3500 kr for å skifte den ene pæra synes jeg virket drøyt - selv med en pærepris på rundt 1500 som jeg ser de ligger på noen steder (og en del andre steder en del rimeligere enn det for pærer fra kjente merker). Samtidig er jeg vel mer irritert for at selgeren hos forhandleren i sin tid vel i basis løy eller ha særdeles unøyaktig informasjon... Er det ellers vanlig at én pære skiftes om gangen? Eller er det en del demontering her som skulle tilsi at man normalt vil bytte begge pærene når bilen tross alt er over 5 år gammel og den andre pære har gått? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 29, 2011 næææh, den andre pæren kan holde i flere år den, er uansett en egen operasjon å bytte den andre så like greit å vente til den ryker. Uten at vi skal snakke om kvalitet, men pris, selv om jeg ikke er spesiellt skeptisk til disse, så får du her ett par med pærer for en femtilapp inkludert porto http://www.ebay.com/itm/2X-HID-Xenon-Headlight-Lamp-Light-Bulbs-D2S-4300K-35W-/180745274587?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&vxp=mtr&hash=item2a154204db det sier litt om avansen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 29, 2011 Hvor mye demontering er det på Touran for å komme til for å skifte? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 29, 2011 Annet spm her. Når jeg starter bilen tenner først pære, for så å slukne. Jeg kan så slå av lysene, og på igjen - da kan det bli lys. Kanskje blafrer lyset bittelitt. Kan det være ballastproblem i stedet for selve pæren? Problemene startet først med at lyset ble rosa for noen dager siden. Nå er fargen normal igjen, men det vil altså ikke alltid tenne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 29, 2011 av med fanger er veldig kurant 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 29, 2011 Problemene startet først med at lyset ble rosa for noen dager siden. Nå er fargen normal igjen, men det vil altså ikke alltid tenne. beskrives som en pære som synger på siste verset, bytter du side og problemet flytter seg, så er du sikker. Men hvis fangeren må taes av så har det noe for seg å bytte begge, er det altså ikke mulig å ta ut en lykt uten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 29, 2011 Betalte 600,- for 2.stk D2S Phillips 6000k xenon pærer. Dette var ink. frakt fra England Merkeforhandker skulle ha over 2k for ei pære. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 29, 2011 Du får kvalitetspærer til meget hyggelige priser hos http://www.suvlights.com/. Har selv bestilt derfra tidligere, rask levering av merkevarer som f.eks. Philips, Osram og GE. Priseksempler: Philips D2S 4100K - $80 (434,64 kr) Osram D1S 4250K - $110 (597,63 kr) Vestec D2S/D2R 3000K - $89 (483,54 kr) Dette er gul pære! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 29, 2011 beskrives som en pære som synger på siste verset, bytter du side og problemet flytter seg, så er du sikker.Men hvis fangeren må taes av så har det noe for seg å bytte begge, er det altså ikke mulig å ta ut en lykt uten? Jeg sitter i hvert fal med inntrykket av at man må av med fanger i hvert fall. Må kanskje grill av også for å få av fanger? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 29, 2011 Noen som har erfaringer med D2S-pærene NBS selger? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 29, 2011 Noen som har noen linker med info/guide for hvordan man gjør dette selv? Støtfangeren er vel bare festet med noen skruer så vidt jeg husker, men hva er prosessen videre for å skifte dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 30, 2011 Betalte 600,- for 2.stk D2S Phillips 6000k xenon pærer. Dette var ink. frakt fra England Merkeforhandker skulle ha over 2k for ei pære. Link? Har kjøpt 2 ganger fra ebay, og begge settene har trøblet etter en stund...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 30, 2011 Link? Har kjøpt 2 ganger fra ebay, og begge settene har trøblet etter en stund...... Er ikke link til England, men til en nettbutikk oppe i Troms(?). Har handlet fra de, var kjapp levering:) Kr.399 pr pære, Philips D2S Standard 4300K: http://www.ledstyling.no/product.php?id_product=81 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 30, 2011 Er kanskje litt skeptisk til en del av "merkeproduktene" på Ebay som er veldig rimelig. Har vært mye kopier der. Er redd for at kanskje noen av de norske litt ukjente aktørene på dette kjøper fra utlandet og det er snakk om produkter som er kopier.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 30, 2011 Er kanskje litt skeptisk til en del av "merkeproduktene" på Ebay som er veldig rimelig. Har vært mye kopier der. Er redd for at kanskje noen av de norske litt ukjente aktørene på dette kjøper fra utlandet og det er snakk om produkter som er kopier.... Er du skeptisk er det vel bare å kjøpe pærer til kr. 1500-2000 pr. stk. hos merkeforhandler da? Men til gjengjeld kan du f.eks. bytte den pæra jeg linket til 4-5 ganger før du kommer opp i samme pris som merkeforhandlere tar, (hvis du tar jobben selv med å bytte vel og merke, så du slipper verktedutgifter).... Hmmm? Vanskelig valg? Vet hva jeg ville valgt: smil : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 30, 2011 Men til gjengjeld kan du f.eks. bytte den pæra jeg linket til 4-5 ganger før du kommer opp i samme pris som merkeforhandlere tar, (hvis du tar jobben selv med å bytte vel og merke, så du slipper verktedutgifter).... Nå er det ikke bare levetid som er problem med kopivarer eller varer uten navn, men også kvaliteten på lyset. Som et eksempel så kjøpte jeg navneløse D1S til en A4 for noen år siden. Disse billige kinesiske navneløse pærene, som jeg kjøpte av en norsk selger, lyste like dårlig som de originale pærene som sto i bilen, og som hadde lyst i 150.000 km. Disse kom i noen små hvite esker uten noe slags navn overhodet, det sto bare "Made In China" på dem. Deretter bestilte jeg ordentlige Osram D1S pærer fra suvlights.com, og forskjellen var rett og slett enorm! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Oktober 30, 2011 Nå er det ikke bare levetid som er problem med kopivarer eller varer uten navn, men også kvaliteten på lyset. Som et eksempel så kjøpte jeg navneløse D1S til en A4 for noen år siden. Disse billige kinesiske navneløse pærene, som jeg kjøpte av en norsk selger, lyste like dårlig som de originale pærene som sto i bilen, og som hadde lyst i 150.000 km. Disse kom i noen små hvite esker uten noe slags navn overhodet, det sto bare "Made In China" på dem. Deretter bestilte jeg ordentlige Osram D1S pærer fra suvlights.com, og forskjellen var rett og slett enorm! Nå snakker jeg om pæra jeg linket til da, IKKE navnløse som man finner på Ebay.... (Legger inn linken på nytt: http://www.ledstyling.no/product.php?id_product=81) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Oktober 30, 2011 Nå snakker jeg om pæra jeg linket til da, IKKE navnløse som man finner på Ebay....(Legger inn linken på nytt: http://www.ledstyling.no/product.php?id_product=81) Nå kan det imidleritd se ut som en del av det som selges på Ebay som originale pærer ikke re originale pærer, men kopier - dvs. ikke bare oppgitt som det, men kopiert utseendet og embalasje. Problemet vider er hvis man har norske aktører som bevisst eller ubevisst kjøper "originale" pærer steder i asia og selger dem som originale. Jeg ser Megalys.no selger Philips D2s til 690,-. De understreker at pærene er kjøpt inn via offisielle kanaler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Oktober 31, 2011 Nå snakker jeg om pæra jeg linket til da, IKKE navnløse som man finner på Ebay.... Som jeg nevnte, jeg kjøpte fra en "anerkjent" norsk nettbutikk, ikke fra Ebay. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Oktober 31, 2011 Nå har jeg handlet d2s pærer både på forumet her, og på ebay. På min golf 5 så hadde de ingen problemer med å tenne men de holdt akkurat en sesong og ved første frostnatt så takket de for seg. Men når de koster 50kr for 2stk og en kan bytte de selv så var det verdt det. Merket dog ikke så meget på lyskvaliteten, Men nå har jeg en a6 2004 og da røk en D2s pære der og. Og med disse billige kinapærene så må jeg tenne lyset alt fra 2 til 4 ganger for at de skal tennes. Men jeg lever heller med det enn å betale 1000kr for en orginal osram 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet November 3, 2011 Betalte 599 på lokale Torshov for Osram D2S. Tilbud for tiden. Stod på websidene at de ikke hadde på lager, men de hadde på lager her... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet November 3, 2011 Nå har jeg handlet d2s pærer både på forumet her, og på ebay. På min golf 5 så hadde de ingen problemer med å tenne men de holdt akkurat en sesong og ved første frostnatt så takket de for seg. Men når de koster 50kr for 2stk og en kan bytte de selv så var det verdt det. Merket dog ikke så meget på lyskvaliteten, Men nå har jeg en a6 2004 og da røk en D2s pære der og. Og med disse billige kinapærene så må jeg tenne lyset alt fra 2 til 4 ganger for at de skal tennes. Men jeg lever heller med det enn å betale 1000kr for en orginal osram Bra vi er forskjellige.. Hadde valget vært å ha en pære som man måtte ta av og på lyset opptil flere ganger for at den skulle funke hadde jeg glatt betalt mye mer enn 1000kr for en pære.. Hehe,.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet November 4, 2011 Du får orginale osram pærer billigt på ebay også. Kjøpe 2 d2s pærer til en focus til en på jobb her. ga 710kr for 2 org pærer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet November 4, 2011 http://www.ebay.co.uk/itm/280648695992?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649 Noe særlig billigere tror jeg ikke du finner 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet November 6, 2011 Kan fortelle at pærene kom igår. Var orginale Phillips pærer i org. forpakning. Fikk tilogmed gratis xenon match parklys pærer Men hadde allerede kjøpt LED pærer fra Phillips i 6000k. Eneste jeg stussa på var at på pærene var det påstempla "NOT FOR USE IN EUROPE". Noe jeg ikke brydde meg om. Bilen er godkjent med xenon orginalt så at jeg setter inn 6000k pærer går bare godt Ble meget godt lys! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...