Tips til feilsøk på Webasto (2004 VW T5)

Anbefalte innlegg

Hei

kjøpte for litt siden en Transporter T5 med orginalmontert Webasto tileggsvarmer.. Men det virker ikke som denne starter selvom det er 1-2 minus grader ute. kjennes ikke ut som det kommer noe eksos ut av den, og hører ikke att den går.

Har testet å søke med Vagcom, å der lå det kun en feil på fual limit, som jeg vil tro er pga att det har vært lite diesel på den engang.. slettet meldingen å den har ikke kommet igjen..

Første gang jeg har noe bil med Webasto så trenger tips til hva jeg kan se etter ?

Webastoen heter: Webasto Thermo Top C

Mvh

Lars Ø

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er nok defekt brennkammer :) har byttet mye av dette på disse bilene ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brennkammeret som går i stykker altså? Ikke bare plugg e.l ? Jeg aner ikke, bare lurer:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt sengelektyre om Webastoen kan du finne her.

Bør i hvert fall gi en pekepinn.............

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du ikke får opp noen nye feilkoder, så betyr det vel at den funker som den skal.. !?

Byttet akkurat brennkammer på min, da den ga meg "No flame"-feil hele tiden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Diesel webastoer bør vel brukes et par ganger mnd for å vedlikeholde den. Hørte et verksted som sa at de alltid hadde mange kunder som kom inn på høsten med problemer, og alle sa at den fungerte fint sist den ble brukt i april engang. Så jeg kjørte diesel webastoen min hver 14. dag gjennom sommerhalvåret.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Diesel webastoer bør vel brukes et par ganger mnd for å vedlikeholde den. Hørte et verksted som sa at de alltid hadde mange kunder som kom inn på høsten med problemer, og alle sa at den fungerte fint sist den ble brukt i april engang. Så jeg kjørte diesel webastoen min hver 14. dag gjennom sommerhalvåret.

E jo kjedelig at dei ikkje tåler å stå i ro... Då e det jo ikkje nedsoting som tar knekken på de.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

E jo kjedelig at dei ikkje tåler å stå i ro... Då e det jo ikkje nedsoting som tar knekken på de.

Ja, er kjedelig.

Selv om det er OT: På S6'en min nå er det bensin webasto. Forrige eier visste ikke om den, og har da aldri brukt den, så med mindre Møller har kjørt den ved servicer, så fyrte den på første forsøk etter over 9 år :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar, jeg får ikke opp noe feil med vagcom, men den er helt død.. Ikke noe liv selv i - 3-5 grader.

Ser noen skriver de starter den stadig vekk om sommeren for å holde den i live.. Jeg har ikke noe ur eller fjernkontroll, denne jeg har er kun en tilleggsvarmer som skal starte selv å hjelpe motoren å bli varm på kalde dager...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger flere tips :).. Er det mulig å tvangskjøre webasto med Vag-Com ?

Dette har jeg gjort til nå:

* Nytt brennkammer

* Ny plugg

* ny flammevakt

* testet dieselpumpe

* testet vifte

* Sjekket alle sikringer

* Sjekket feilkoder med Vag-com (Ikke funnet noen)

Jeg får kontakt med varmeren via vag-com og får testet dieselpumpe og vifte osv derfra, så bilen å webasto har tydeligvis kontakt, men starter ikke når jeg starter opp bilen, prøver ikke engang : bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det står faktisk veldig mye her om du laster ned det som har med webasto å gjøre, men du har vel sikkert gjort det, for det er mange tips om settinger i disse manualene, på hundrevis av sider........

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lastet ned endel å lest litt, men godt mulig jeg har oversett noen viktige punger jeg bør teste ut, Så skal se litt til :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Deler til Webasto Thermo Top C på Transporter 2011, er det forhandler som er det beste? Ser det ligger masse på ebay ...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Deler til Webasto Thermo Top C på Transporter 2011, er det forhandler som er det beste? Ser det ligger masse på ebay ...

Hellanor er jo hovedimportør av Webasto i Norge. Det er vell første stedet å høre. Ellers anbefaler jeg å sjekke hos Møller før du evt går på ebay så du vet hva det går i. Pass på å kjøp org webasto deler da så du slipper å ta den ned flere ganger enn nødvendig. Defekt brennkammer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.